Doğal Beslenme ile genç bir cilt

'Kişisel Bakım' forumunda Blue tarafından 17 Mart 2009 tarihinde açılan konu


  1. Pahalı kremler kullanmak yerine doğal yollarla cildinizi genç tutabileceğinizi biliyor muydunuz? Evet, yanlış duymadınız! Birçok besin, içeriklerindeki faydalı maddeler sayesinde genç görünmenize ve kalmanıza yardımcı olur. Hem içinizi hem dışınızı güzelleştirmek için pek çok yol olsa da; şimdilik bu beş besin, kolay ve akıllı bir başlangıç yapmanıza yardımcı olacaktır.

    1. Baklagiller, avokado, soya fasulyesi, fındık- fıstık ve yumurta sarısı: Bu besinler biyotin içerir. Biyotin eksikliği ise; cildin kurumasına, saçların ve tırnakların kırılmasına neden olur.

    2. Somon: Bu balığa rengini veren madde, cildinize elastikiyet de kazandırır. Ayrıca somon, cildinizin ve saçınızın daha genç ve sağlıklı görünmesini sağlayan tam bir iyi yağ (DHA-Omega 3) deposudur.

    3. Yeşil çay: İçerdiği polifenoller, insanı güneşin zararlarından korur ve vücudu dış etkenlerinden koruyan en önemli bariyer olan epidermisleri güçlendirir.

    4. Nar:
    Epidermisleri güçlendirir. Daha çok kolajen ve cilde ışıltı veren elastinlerin üretilmesini sağlar. Ayrıca, yaraların daha hızlı iyileşmesini sağlayan antioksidanlar içerir.

    5. Domates: İçeriğindeki besinler güneş yanığı olmanızı önler. (Yine de güneşe çıkarken 50 koruma faktörlü güneş kremi kullanmayı ihmal etmeyin) Bunun nedeni içindeki likopen olabilir ama yine de aktif içeriği henüz tam olarak bilmiyoruz. Yani, "Domates yerine likopein takviyesi kullansam olur mu?" diye sorarsanız, cevabımız, "Doğal olanı tercih edin" olur.


    B ve D vitamini alın beyniniz güçlensin!

    Dün masanın üstüne koyduğunuzu zannettiğiniz kaleme ne olduğunu merak ediyor musunuz? Belki birkaç vitamin bu konuda size yardımcı olabilir. B-12 vitamini eksikliği çeken yaşlı insanların, basit kelimeleri hatırlamakta zorluk çektiği bilinir. Biraz folik asit (B-9) takviyesi de beyne çok iyi gelir.

    RİSK VAR
    B vitamini eksikliğinde, beyninizin 'nörotransmitter'leri çok iyi çalışmaz. (Nöronlar arasında veya bir nöron ile başka bir hücre arasında iletişimi sağlayan kimyasallara 'nörotransmitter' denir. Bilgi; sinir sistemi boyunca bu kimyasal taşıyıcılar yardımıyla iletilir.) Bu problemi çözmek için, kanınızdaki homosistein seviyesi yükselir ve bu da Alzheimer'a yakalanma riskinizi artırır. (Homosistein; insan vücudunun ürettiği bir aminoasittir)

    D VİTAMİNİ DE ALIN
    B vitaminin beyin gücünüzü artırdığı bilimsel olarak kanıtlanmamış olsa da; vücudunuz için yararlıdır. B vitaminlerinin yanı sıra D vitamini de beyne yardımcı olur. Günde en azından 1.200 IU, hatta 2.000 IU D vitamini alın. Belki bunun için takviye ilaç kullanmanız gerekecek ama en azından bundan sonra neyi nereye koyduğunuzu hatırlamakta zorluk çekmeyeceksiniz!