Diyet yiyecekleri nelerdir

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Destina tarafından 4 Ocak 2010 tarihinde açılan konu


  1. En İyi Diyet Yiyecekler
    Diyet yiyecekleri nelerdir
    Diyet yiyecekleri
    [​IMG]
    Diyet uzmanları tarafından önerilen; Diyet yaparken istediğiniz kiloya ulaşmanıza ve formunuzu korumaya yardımcı olacak diyet yiyecekler listesi açıklamalarıyla birlikte aşağıda sıralanmıştır.


    Çilek
    Antioksidan ve lif bakımından zengin olan çileklerin porsiyon kontrolü kolaydır, tatlı atıştırmalıklar yerine sağlıklı ve ideal çerez gibidir.


    Avokado
    Tekli doymamış yağ içermesinin yanında, avokado iyi bir potasyum, lütein, B vitaminleriyle E vitamini kaynağıdır. Kremalı tadı ve şekli sandviçlerinizdeki mayonezin yerine geçer. Avokadoyu domates ve havuç gibi antioksidan bakımından zengin yiyeceklerle eşleştirirseniz, vücudunuzun antioksidanları absorbe etme yeteneğine katkıda bulunursunuz.


    Elma ve armut
    Elma pektin içeriyor. 2007 yılında Georgia Üniversitesi'nde yapılan araştırmada, pektinin prostat kanseriyle savaştığı bulundu. Pektinin diğer yararları: kolon kanseri hücreleri üzerinde etkilidir, kolesterolü ve glukoz seviyesini düşürür. Hem elma hem de armut mükemmel lif kaynağıdır, bunlar da sizin uzun süre tok hissetmenize yardımcı olur.


    Yumurta
    Sadece 75 kalori olan yumurta, yüksek kalitede protein ve birçok çeşitli besin öğesi sağlıyor. Bunlardan biri olan kolin, beyin fonksiyonları için çok önemlidir. Yumurtanın çok yönlülüğü onu her yemek için bir seçenek yapıyor. Yumurtayı, kahvaltıda omlet, atıştırmalık için çok haşlanmış olarak tüketebilir, salatalara doğrayabilir ya da akşam yemeği için İtalyan omleti (frittata) şeklinde yiyebilirsiniz.


    Kırmızı biber
    Keskin tadının yanında, biberdeki içerikler (kapsaisin) metabolizmanın hızlı çalışmasına ve kalori yakmasına destek sağlıyor.


    Somon balığı
    Çok iyi bir omega-3 kaynağı olan somon balığı, vücudunuzun üretmediği gerekli yağ asitlerini sağlıyor. Yağ asitleri sağlıklı beyin fonksiyonlarını sağlarken kalp hastalığı ve felç riskini azaltıyor. Omega-3 yağ asitleri, aynı zamanda kanser ve eklem iltihabı risk faktörlerini önlemeye yardımcı.