Diyet Yapmadan Nasıl Zayıflanır

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Yasemin tarafından 16 Şubat 2014 tarihinde açılan konu


  1. Diyet Yapmadan Nasıl Zayıflanır



    Evet başlığımızda da olduğu gibi merak edilen bir soru günemde diyetsiz nasıl zayıflanır?Zayıflamak için illaki diyet mi uygulamak gerekiyor sonrasında ne olacak peki bu diyeti devam mı ettiteceğiz yoksa bırakıp verdiğimiz kiloları tekrar gerimi alacağız işte tüm bu soruların yanıtları aşağıdaki yazımzıda yer alıyor sevgili bayanlar.Bende diyet özürlü bir bayan olarak konuyla ilgili bilgiler dikkatlice topladım ve sizlerle paylaşıyorum.

    Sıkı diyetlerle uğraşmadan uzun vadede istediğiniz vücuda kavuşmanız aslında çok kolay.

    Diyet yapmadan nasıl zayıflanır sorusunu kendinize sormanıza rağmen nereden ve nasıl başlayacağınızı bilmiyorsanız sizin için maddelere ayırarak açıklamaya çalışacağız.

    Vücudumuzun günlük su ihtiyacı 2 litre civarındadır. Vücut ihtiyaç duyduğu bu suyu elde edemediğinde metabolizma hızında yavaşlamalar meydana gelir ve kilo artışına davetiye çıkarır. Ancak gerek duyulan suyun tek ve büyük seferlerde değil, gün içerisinde dağılmış bir biçimde tüketilmesi önemli.Bunun yanında yemeklerden önce tüketeceğiniz bir kaç bardak su yemekten çok daha az yiyerek kalkmanızı sağlayacaktır.

    Doğal ve zorlayıcı olmayan bir diyet yöntemi olarak yemeklerden önce su içmeyi örnek gösterebiliriz.

    Yemeklerinizi porsiyonlar halinde yiyorsunuz ancak bu porsiyonlar bazı zamanlar bir kaç porsiyona denk gelecek büyüklükte olabiliyorlar. Eğer tabağınıza daha az yemek koyarak bunu tüketmeye alışırsanız zamanla daha fazlasına olan ihtiyacınız da ortadan kalkacaktır.

    Tokluk hissinin beyin tarafından algılanması 15 dakikadan daha fazla sürüyor ve bu nedenle yemekleri daha kısa sürede yemek tok olduğunuzu farketmeden çok fazla besin tüketmek anlamına gelebiliyor. Yavaş ve temkinli bir şekilde beslenerek gereksiz yiyecek tüketiminin önüne gelebilirsiniz.

    Acıktığınızda vücudunuz tatlı yemenizi emrediyor olabilir ancak tatlıların kan şekerini çok hızlı biçimde yükseltmeleri ve kısa süre içerisinde düşürmeleri daha fazla besin tüketimi gerçekleştirmenize neden olmaktadır.

    Sebzeler verdikleri tokluk hissine rağmen ete göre çok daha az kalori verirler. Böylece hem uzun süre tokluğunuzu korumanız hem de daha az enerji alarak bunların yağa dönüşümünü engelleme şansına sahip olduğunuzu unutmayın.