Dikkat Eksikliğine İyi Gelen Besinler Hangileridir?

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Yasemin tarafından 24 Eylül 2013 tarihinde açılan konu


  1. Dikkat eksikliği çocuklarda oldukça sık görülmektedir.Özellikle okula yeni başlayan çocukların kendilerini derse verememsi ve dikkatlerini toplamaları konusunda zorluk çekerler.Dikkat eksikliğinin nedenlerin başında gelen yetersiz beslenmedir.Dikkat Eksikliği strese, yorgunluğa, vitamin ve mineral eksikliğine bağlı olarak görülmektedir.

    [IMGALT=http://resim.forumdas.net/upl/uploads/dikkat-eksikligi-50231.jpg]dikkat-eksikligi-50231[/IMGALT]

    Dikkat Eksikliğine İyi Gelen Besinler şöyle sıralanabilir:

    Omega 3 içeren besinlerin başında gelen Tonbalığı pisi balığı, alabalık, dil balığı gibi çok yağlı balıklar omega 3 yağ asitleri ve çinko bakımından zengin besinlerdir.Balıklar dışında, keten tohumu, ceviz ve kanola yağı da omega 3 bakımından zengin besin kaynaklarıdır. Çinko bakımından zengin gıdalar ise kabak çekirdeği, az yağlı dana eti, susam ve tahin ile yer fıstığıdır bu besinleri mutlaka çocuklarınızın beslenmelerinde ihmal etmeden kullanmalısınız.

    Dikkat eksikliği bulunan çocuklar aşırı şekerli kola, şekerleme, tatlı gibi hazır gıdalar yerine mineral ve vitamin bakımından zengin, yüksek besin değerleri bulunan sebzeleri tüketmesi uzmanlar tarafından tavsiye edilmektedir sebze ve meyveler vitamin, mineral eksikliğinden kaynaklanan dikkat eksikliği ve kronik yorgunluk tedavisine yardımcı olan besinlerdir.