destek ve hareket sistemimizin sağlığını korumak için neler yapmalıyız

'Sorun Cevaplayalım' forumunda EyLüL tarafından 2 Eylül 2011 tarihinde açılan konu


  1. destek ve hareket sistemimizin sağlığını korumak için ne yapmalıyız

    1- Dengeli beslenilmelidir.
    2- İskelet ve kasların gelişmesi için yaşa uygun spor yapılmalıdır.
    3- Kemiklerin ve dişlerin gelişmesi için kalsiyum ve fosfor içeren (et süt yumurta ve peynir gibi) besinlerle birlikte D vitamini alınmalıdır. (D vitamini eksikliğinde çocuklarda raşitizm büyüklerde osteomalizi denilen kemik erimesi hastalığı oluşur).
    4- Kemiklerin gelişmesi için yeterince (D vitamininin görev yapabilmesi için) güneş ışığı alınmalıdır.
    5- Sivri burunlu dar ve yüksek topuklu ayakkabılar giyilmemelidir.
    6- Ağır yük taşınmamalıdır.
    7- Aşırı kilolardan ve spordan kaçınılmalıdır. (Kemiklerde şekil bozukluğu oluşur).
    8- Duruş ve oturuş biçimlerin dikkat edilmelidir. (Sandalyeye dik oturulmalıdır kambur durulmamalıdır). (Kemiklerde şekil bozukluğu oluşur).
    9- Dik yürünmelidir.
    10- Yük taşınırken veya kaldırılırken dengeli (iki elle) tutulmalıdır. (Çanta tek omuzda taşınmamalıdır yükler dizleri bükmeden kaldırılmamalıdır). (Kemiklerde şekil bozukluğu oluşur).
    11- Kasların güçlenmesi için protein içeren besinler alınmalıdır.
    12- Kırık çıkık ve burkulmalarda (çıkıkçıya ve kırıkçıya değil) doktora gidilmelidir.