Depresyonu Hayalle Yenin

'Sağlık bilgisi' forumunda Sibel tarafından 8 Şubat 2011 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]

    Güzel hayaller beyni rahatlatır

    Depresyonda mısınız yoksa depresyona girmek üzere misiniz? Dr. Tanju Sürmeli doğru beslenmenizi ve spor yapmanızı öneriyor. Ve bir de uzmana görünmenizi.

    Beynimiz. Aslında en çok önem vermemiz gereken ama aksine, en fazla ihmal ettiğimiz organımız. Oysa yaşadığımız her şeyi ona borçluyuz. Mutlulukları, sevinçleri, üzüntüleri, depresyonları, heyecanları... Çünkü görünen o ki ona ne kadar iyi bakarsak, o da bize o kadar iyi davranıyor.

    Güzel düşünceler beynimizi rahatlatır kötü düşünceler ise beynin fonksiyonlarını yavaşlatır.Örneğin bardağın hep boş tarafına bakan bir insan depresyona girebilir.Ancak dolu tarafına bakıp, güzelliklerin farkında olan ve bu konuda hayal kuran insanların depresyona girme ihtimalleri yok denecek kadar azdır.

    Ruh sağlığınız için...

    1. Bol su için.
    2. Sağlıklı beslenin.
    3. Pozitif ve sağlıklı düşünün.
    4. Kendinizi her gün hayatınızda şükran ve minnet duyduğunuz şeylere odaklayın.
    5. Pollyanna''yı okuyun.
    6. Zamanınızı pozitif, sizi yücelten ve kendinizi iyi hissettiren insanlarla geçirin.
    7. İnsanlarla sevecen ve yardımsever bir dille konuşun.
    8. Bungee jumping yapmayın.
    9. Kafanızla topa vurmayın.
    10. Egzersiz yapın.
    11. Kendi kendinize hipnoz yapmayı ve meditasyonu öğrenin.
    12. Diyaframdan nefes almayı öğrenin.
    13. Hayatınız için açık hedefler belirleyin (ilişkiler, iş, para)
    14. Hayatınıza bir anlam, amaç, heyecan ve hedef katın.
    15. Hemen hayır demeden önce, seçenekler üzerinde biraz düşünün. Kendinizi batağa saplanmış ve sıkışmış gibi hissettiğinizde seçeneklerinizi ve çözümlerini bir yere yazın.
    16. Çaresiz hissettiğiniz zaman başkalarından yardım almaktan çekinmeyin.
    17. Hafızanızı geliştirin.
    18. Sesinizin nasıl olduğu önemli değil; şarkı söyleyin ya da mırıldanın.
    19. Güzel ve dinlendirici müzikleri hayatınızın bir parçası yapın.
    20. Güzel kokuları hayatınızın bir parçası yapın.
    21. Dokunmaktan çekinmeyin. Sevdiklerinize sık sık dokunun.
    22. Partnerinizle cinsel ilişki yaşayın.
    23. Ritimli hareket edin.
    24. Kafanıza aldığınız en küçük bir darbeyi bile ciddiye alın, doktora başvurun.
    25. Sizi çok rahatsız eden halledemediğiniz bir problem üzerinde sürekli yoğunlaşmayın. Biraz mola verin, dikkatinizi dağıtın. Daha sonra o probleme tekrar geri dönün.