Dengeli Beslenme

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda HazaN tarafından 17 Eylül 2010 tarihinde açılan konu


  1. Dengeli beslenme kuralları

    Besin Türleri


    Aldığımız besinleri "kimyasal özellikleri" açısından 6 gruba ayırabiliriz :

    Karbonhidratlar

    Bedenin enerji kaynağı olan karbonhidratlar.
    1 gram karbonhidrat 4 kalori kazandırır.
    Unlu mamuller, tatlılar, şekerler, baklagiller, patates, kuru meyveler, muz, elma karbonhidrat açısından zengin maddelerdir.

    Yağlar

    Karbonhidratlara kıyasla iki kat daha fazla enerji verirler.
    Ayrıca yağda eriyen vitaminler için alınması gereklidir.
    Geç sindirilir.
    1 gram yağ 9 kalori kazandırır.
    Genellikle bedenimiz günde 55-60 gram arasında yağa ihtiyaç duyar.
    Unlu mamuller, tatlılar, şekerler, baklagiller, patates, kuru meyveler, muz, elma karbonhidrat açısından zengin besinlerdir.

    Proteinler

    Hücre içi yaşamın sürebilmesi için gereken maddeler proteinler sayesine sağlanır. Hem hayvansal hem de bitkisel besinlerde bulunur.
    Ayrıca yağda eriyen vitaminler için alınması gereklidir.
    Geç sindirilir.
    1 gram protein 4 kalori kazandırır.
    Süt ve süt ürünleri, et, yumurta, baklagiller, kuruyemişler, ekmek ve tahıllar protein açısından zengin besinlerdir.

    Vitaminler

    Bedenin kimyasal düzenin devamı için gerekli olan vitaminler miligram ve mikrogram ile ölçülür.

    Madensel Maddeler

    Kalsiyum, demir, iyot gibi madensel maddeler bedenimizin düzgün çalışabilmesi ve işlevlerini sağlıklı bir şekilde yerine getirebilmesi için mutlaka yeterli miktarda alınmalıdır.

    Su

    Bedenimizin % 65'inin sudan oluştuğu dikkate alınacak olursa beden ısısının ayarlanmasından beden dengesinin sağlıklı bir şekilde korunmasına kadar bir çok açıdan su beslenmede vazgeçilmezdir.

    Günlük İhtiyacımız

    Kalori : Ağırlığımız x 40 ya da 50 kalori
    Yağ : 50-100 gram
    Protein : Ağırlığımız x 1-2 gram
    Su : En az 2-3 litre

    _Alıntıdır_