Damar Tıkanıklığı İçin Şifalı Bitkiler

'Sağlıklı Yaşam' forumunda zamaneanne tarafından 26 Haziran 2012 tarihinde açılan konu


  1. Yapılan çalışmalar tıkanan damarların yaşam tarzınızda yapacağınız değişikliklerle hiç bir yan etki oluşturmadan açılabildiğini kanıtlamaktadır. Aslında yan etkileri her zaman istenilen daha dinç bir beyin ve vücut yapısı, daha sağlıklı bir hayat gibi olumlu olanlardır. Aşağıda damar tıkanıklığı sırasında iyileşebilmek ya da damar tıkanıklığının sizin için bir sorun olmasını engellemek için uygulamanız gerekenler ve tüketmeniz gereken gıdalar hakkında bilgiler bulabilirsiniz.

    Yanlış Beslenme : Yediğiniz yemekleri değiştirerek damar tıkanıklığını engelleyebileceğinizi tekrar tekrar belirtmek istiyorum çünkü bu en önemli nokta. Hamburger, patates kızartması gibi işlenmiş gıdalar, cips ve benzeri hazır ürünler, bol yağlı kebaplar damarlarınızın baş düşmanı. Gün içinde öğün atlamamalısınız. Ayrıca metabolizmanın en yavaş olduğu dönemler olan gece saatlerinde yemek yememelisiniz.

    Lifli Gıdalar : Kepekli tahıl, fasulye, yulaf ezmesi tüketmek, bolca sebze ve meyve yemek yüksek lif içerdiklerinden damar tıkanıklığına yol açan kolesterol düzeyinin düşmesine yardımcı olacaktır.

    Omega3 : Somon, tuna balığı ve keten tohumu gibi omega3 deposu gıdalar kan pıhtılaşmasını ve kolesterolün oksidasyonunu engellemek için sisteminize yardımcı olmaktadır. Ayrıca domatesin içinde bulunan likopen kolesterolün oksidasyonunu düzenlemektedir.

    E Vitamini: Ay çekirdeği gibi E vitamini açısından zengin gıdalar damar duvarlarının iltihaplanmasını azaltacaktır.
    Düşük Kolesterol: Doymuş yağ oranı yüksek yiyeceklerden kaçınmalısınız. Doymamış yağ oranı yüksek balık, badem, ceviz, fındık, zeytinyağı, kanola yağı, fıstık gibi doğal ürünlerden vücudunuzun yağ ihtiyacını karşılayabilirsiniz.

    Besin Takviyeleri : Balık yağı ya da E ve K vitaminlerinin bulunduğu besin takviyeleri damar çeperlerinde biriken plakaların azalmasına yardımcı olduğu bilinmektedir.

    Kolesterolü düşük tutmak damar tıkanıklığını önleme ve tıkanan damarların tekrar sağlıklı durumlarına dönebilmesini sağlamak açısından çok önemlidir. Hem yağ ihtiyacınızı giderebileceğiniz, kolesterolünüzü yükseltmeyecek hem de yükselen kolesterolü kontrol altına almanıza yardımcı olacak gıdalar arasında sızma zeytinyağı, yeşil çay, elma sirkesi, greyfurt, elma, balık yağı ve sarımsağı sayabiliriz. Bu gıdaları dönüşümlü olarak diyet listesine eklemeniz kan sirkülasyonunuzu düzenleyecektir.