Daha Hızlı Zayıflayın

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda EyLüL tarafından 17 Temmuz 2011 tarihinde açılan konu


  1. Daha Hızlı Zayıflayın
    Daha Hızlı Zayıflamanın Yolları
    Hızlı Zayıflayın


    Size vereceğimiz pratik önerilerle uyguladığınız diyeti hızlandırabilirsiniz. Diyet yapmıyorsanız bile bu pratik bilgilerle vücudunuzu aşırı kalori almaktan kurtarmanız mümkün.

    Stres ve kahve

    Stres ve kahve genellikle birbirleriyle iyi anlaşırlar. Ancak bu ikilinin aldığınız kalori miktarını ikiye katlayacak bir özelliği var.

    Stres ve sabah içtiğiniz kahveler kortizol hormonu üretimini tetikler. Kortizol hormonu aynı zamanda stres hormonu olarak da bilinir. Sinir ve stres anında böbrek üstü bezinde üretilen kortizol hormonu kişide bol yağlı, bol tuzlu veya şekerli yiyecekler yemeye iter. Sinirliyken ve yoğun stres altındayken çikolata veya pasta gibi ağır yiyecekler yemek istememizin nedeni kortizol hormonudur.

    İşte size pozitif kalmak için bir neden daha.


    Öğün atlamak

    Sabah kahvaltı yerine uyumayı seçiyoruz. Öğlen çok yoğunuz. Akşam da bütün günün acısını çıkarır gibi yemek yiyoruz.

    Öğün atlayarak metabolizmanızın hızını yavaşlatırsınız. Günde sadece 1 veya 2 kere yemek sindiren metabolizma, tembelliğe alışır ve genel kalori yakma hızınız bir anda dibe vurur. Yani öğün sayınız ne kadar az ise, kalori yakma hızınız da o kadar yavaş demektir.

    Metabolizmanızı hızlandırmak ve daha hızlı kalori yakmak için sık ve az yemek yemelisiniz.


    Midem kazındı!

    Üzülmeyin, çaresi var. Diyet yapıyorsunuz diye atıştırmalık birşeyler yemiyeceksiniz gibi bir kural yok. Ancak hem diyet yapıp hem de atıştırmalık niyetine patates cipsi veya dondurma yemeyi beklemeyin.

    Diyet yapanların için en iyi atıştırmalık salatalık turşusudur. Çünkü küçük bir salatalık turşusundaki kalori miktarı 2 basamaklı bile değildir.

    Yemekten önce

    Sofraya oturmadan önce mutlaka büyük bir bardak su için. Su iştahınızı birazda olsa keser ve daha az yemenizi sağlar.

    Kahvaltı

    Obezitenin çok yaygın olduğu Amerika’da bu konuda sayısız araştırma yapılıyor. Bu araştırmaların birine göre sabah kahvaltı yapma alışkanlığına sahip kişilerde obezite vakası çok daha az görülüyor.

    Uzmanlar bunun nedenini değişen insülin seviyesine bağlıyor. Sabah kahvaltı yaptığınızda insülin seviyenizi dengede tutmuş oluyorsunuz ve bir sonraki öğünde daha az acıkıyorsunuz. Kahvaltı yapmadığınız zaman insülin seviyenizde büyük düşüşler görülüyor ve öğle yemeğinde aşırı acıkmış oluyorsunuz.