Çocuk Gelişimi İçin Gerekli Vitaminler

'Hastalıklar' forumunda Yasemin tarafından 22 Şubat 2013 tarihinde açılan konu


  1. Çocuklar İçin Gerekli Vitaminler


    Çocukların gelişiminde vitaminlerin önemi, vitamin eksikliklerinde yaşanan sağlık problemleri ve vitamin eksikliklerinin nasıl giderileceği konusunda bilgiler..Besleyici ve dengeli beslenmeyle çocuklarınızın sağlığını koruyabilirsiniz.

    Çocuklarda kemik sağlığı için hangi vitaminler alınmalıdır


    D Vitamini Çocuklarda Kemik sağlığında etkili vitaminlerin başında geliyor.

    Çocuklara gereksiz yere vitamin vermenin çok yanlış olduğunu belirten uzmanlar Sağlıklı, iyi beslenen bir çocukta vitamin eksikliği olmaz, dolayısıyla gereksiz vitamin kullanımında özellikle yağda eriyen vitaminler (A, D, E, K) vücutta birikirler.

    B12 vitamini, B12 vitamininin uzun süreli eksikliği uyuşukluk, kolay hastalanma, kansızlık, çocuklarda iştahsızlık ve gelişimini tamamlayamama gibi durumlara sebep oluyor.

    K Vitamini: Özellikle yeşil yapraklı sebzeler başta olmak üzere sebzelerde, meyvelerde, yağlı tohumlarda (ceviz, badem, fındık) yumurtada, etlerde, süt ve türevlerinde yeterli miktarda K vitamini vardır.

    B1 Vitamini (TİAMİN): Et, makarna, ekmek, pilav, kuru baklagiller, tam tahıllar, ay çekirdeğide bulunuyor.

    B2 Vitamini: Balık, yoğurt, süt, peynir, yeşil yapraklı sebzeler, karaciğer ve zenginleştirilmiş tahıllarda bolca bulunuyor.

    B6 Vitamini (PİRİDOKSİN): Muz, patates, nohut, balık, tavuk, kavun, ıspanak, brokoli, kırmızı et, domates, bira mayası, ay çekirdeği ve yer fıstığı önemli kaynaklarıdır.

    B12 Vitamini: Sadece hayvansal gıdalar B12 vitamini içerir.

    C Vitamini Mevsimine göre özellikle turunçgiller, kuşburnu, kivi, çilek, brokoli, kırmızı ve yeşil biberler, kavun, yeşil yapraklı sebzeler, domates, karnabahar ve patates de bulunur

    Folik Asit (FOLAT): Yeşil yapraklı sebzeler, sakatatlar, kavun, portakal ve suyu, enginar, brokoli, pancar, bamya, maya, kuru baklagiller de bulunur.

    Biotin: Yumurta sarısı, karnabahar, peynir ve yerfıstığı biotin kaynaklarındandır.