Çocuk Beslenmesi

'Hastalıklar' forumunda By_TuaL tarafından 14 Mart 2008 tarihinde açılan konu


  1. Okula giden çocukların doğru ve dengeli beslenmesi, başarısını artırıyor.


    --------------------------------------------------------------------------------



    * Sabahları iştahsız olan bir çocuk için neler yapılabilir?
    Kahvaltının alışkanlık haline gelmesi gereklidir. Anne-baba çocuğun akşamki öğününü gözden geçirmeli, eğer belirgin bir yoğunluk varsa bu yoğunluk sınırlandırılmalıdır.

    * Çocukluk çağındaki beslenme biçimimiz erişkin hayatımızı nasıl etkiliyor?
    Kişi çocukluk çağında dengeli beslenmeye önem vermişse bundan sonraki yaşamında da önem verme ihtimali var ve oluşturduğu mutfağa ve sorumlu olduğu bir sonraki kuşağa da aynı yaklaşımı sağlayabilir.

    * Çocukları zararlı alışkanlıklardan nasıl koruruz?
    Çocuk için en önemli örnek kendi beslenmemiz, mutfağımız, hatta alışkanlıklarımızdır. Bu değerler bireysel çabalarla kazanılabilir bunların yanı sıra; eğitim kurumlarının katkısı da oldukça önemlidir.

    * Kantinlerdeki besinleri sağlıklı buluyor musunuz?
    Kantinlerdeki besin öğeleri içeriği, uyumu, gerekliliği, miktarı ve pişirme tekniği açısından uygun değil. Çocuklar için zararlı bile denilebilir.

    Gece yemek zararlı

    Akşam belirli bir saatten sonra fiziksel aktivitemiz azalır, stabil hale gelir; yani ihtiyacımızın çok az olduğu dönemde besin tüketimine gereksinim yoktur. Üstelik sindirim-emilim bitmeden uyku dönemi başlamışsa, yiyeceklerin sindirim kanalından geri gelmesi reflüye sebep olabilir. Bu yüzden yaş gurubunun önemi yoktur. Uykudan 3-4 saat önce besin tüketiminin bitmesi gerekir.

    Miniklere örnek menü

    Sabah: Salata, 1 kibrit kutusu peynir, 1 yumurta, 2 tatlı kaşığı pekmez, 2 dilim ekmek, çay

    Arada: 1 su bardağı süt

    Öğle: Salata, 2 köfte kadar et, sebze yemeği, 1 kase çorba, yarım kase yoğurt, 4-5 kaşık pilav, 1 dilim ekmek

    Arada: 2 porsiyon meyve

    Akşam: Salata, çorba, 2 köfte kadar et, sebze yemeği, 4-5 yemek kaşışı pilav-makarna, 1 dilim ekmek

    Arada: Yarım su bardağı kadar süt ya da yoğurt
     



  2. çok teşekkürler by_tual bilgi ve paylaşım için emeğinize sağlık
     



  3. Gercekten önemli bir konu TuaL bilgi için teşekkürler....
     



  4. Tombiş bir kızı olan benim içinde güzel bir konu bende hemen şunu söylemek isterim
    şayet kilo sorunu olan bir çocuğunuz varsa yada kendiniz bu sorunu yaşıyorsanız yemeklerden önce kocaman bir bardak su içirin yada için sorun kimdeyse artık :f106: bu bir diyetisyen tavsiyesidir...
    Ayrıca evet kantinler, yol üzerindeki bakkal ve marketler çocukların en büyük düşmanı o yüzden çocuklarınıza harçlık verirken bir kez daha düşünün lütfen
    Duyarlı bir davranış Tual teşekkürler
     



  5. paylaşım için teşekkürler tual
    anneler yapıyo sanırım bunları ama
    bilgilendirme için teşekkürlerrrrr
     



  6. Yemek ardından hemen yenen meyvenin yararından çok zararı oldugu söylenir. En az 2 saat gecmesi gerekmiş.

    Buda benden olsun..

    Yararlı bilgiler için çok teşekkürler By-TuaL :f40:
     



  7. Bilgiler için teşekkürler By-Tual..:f40:

    Ama ben sabahları kahvaltı etmekten nefret ediyorum ve sürekli okul kantininden yemek yiyorum.. Çok zararlı olduğunun farkındayım ama..:( :(
     



  8. [frame="2 80"] [glow=66FFCC]Emeğine sağlık Tual, bilgilendirdigin sagol[/glow] [/frame]:f118: