Cilt Sağlığı İçin Yenmesi Gerekenler

'Kişisel Bakım' forumunda ebrulim tarafından 21 Aralık 2010 tarihinde açılan konu


  1. Cilt sağlığı için yenmesi gerekenler genel sağlığımızı korumak ve vücudumuzu güçlendirmek için yememiz gerekenlerle aynı. Yeşil yapraklı sebzeler, vitamin kaynağı meyveler ilk sırayı alırken omega 3 yönünden zengin balıklar, badem gibi kuruyemişleri bu liste içinde sayabiliriz.
    Gün boyunca bol miktarda su tüketmek organların düzgün çalışması ve cildin esnekliğini koruması için çok önemli. Su toksinlerden kurtulmamıza, cilt kuruluğunun giderilmesine ve yararların daha kısa sürede iyileşmesine yardımcı olur. Kafein vücuttaki su miktarını azalttığı için fazla tüketimden kaçınılmalı. Eğer kahveyi azaltamıyorsanız içtiğiniz suyu arttırmak yerinde olacaktır.
    Hangi meyveyi ve sebzeyi yiyeceğinizi seçemiyorsanız en iyisi farklı renklerde meyve ve sebze tüketmek. Böylece vücudunuz için gerekli tüm mineral ve vitaminleri alabilirsiniz. Antioksidan olarak yaban mersini, böğürtlen ve ahududu yiyebilirsiniz. Ispanak, lahana ve koyu yapraklı sebzeler de iyi birer antioksidandır.
    Yeşil çay metabolizma hızını arttırdığı gibi antioksidan özelliği de bulunmakta. Gün içinde siyah çay ya da kahve yerine yeşil çay içebilirsiniz.
     



  2. Vücudumuz gıdalardan alınan yağa ihtiyaç duyar. Bu yağı pek de sağlıklı olmayan kırmızı etten ya da daha sağlıklı bir seçim olan yağlı balıklardan almak size kalmış. Somon, tuna gibi yağlı balıklar sağlıklı yağ asitleri için kullanabileceğiniz kaynaklar. Bu yağ asitleri sadece cilt için değil kalp ve damar sağlığını korumak içinde gerekli. Ayrıca somon içinde bulunan astaksantin cildin esnekliğini arttırır.
    Atıştırmalık olarak yağlı patates cipsi yerine ceviz ya da badem gibi sağlıklı alternatifleri kullanın. Omega 3 ve E vitamini yönünden zengin bu yemişler pürüzsüz ve parlak bir cilt için size yardımcı olacaktır.