Cevizli Ezme (Acuka)

'Damak Keyfi' forumunda Blue tarafından 13 Mayıs 2009 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]

    Cevizli Ezme(Acuka)

    Malzemeler
    5 yemek kaşığı biber salçası
    1 yemek kaşığı domates salçası
    1 yemek kaşığı zeytin yağ
    3 diş sarımsak
    1 dilim bayat ekmek
    1 bardak ceviz


    Yapılışı

    Cevizler mutfak robotunda çekilir, sarımsaklar rendelenir ve bütün malzemeler bir kapta karıştırılarak ezme hazırlanır. Herkes ölçüleri kendi damak tadına göre azaltıp arttırabilir. Önemli olan ekmeğin üstüne sürecek kıvamda olması. Ben biber salçasının kokusunu ve tadını daha fazla sevdiğim için domates salçasının ölçüsünü daha az tutuyorum. İsteğe bağlı olarak beyaz peynir de eklenebilir.
     



  2. Cevap: Cevizli Ezme (Acuka)

    Annem süper yapıyor,uzun zamandan beridir yemedim..
    Hazır doğal yapılmış biber salçam varken iyi hatırlattın yapayım hemen..:f196:
    İsteyen varsa buyursun cevizlerini biraz iri kıyıcam..;)
     



  3. Cevap: Cevizli Ezme (Acuka)

    İsteyen olmaz mı Yaren. :oops:

    Benim annemde çok güzel yapar. O da kendi annesinden öğrenmiş.Ama benim doğal biber salçam yok :(

    Sırrını da kapmışsın hani cevizler iri olacak :f196:

    Ne çok konuştum bu konuyla ilgili :f30: yani diyeceğim şu yarın sabah kahvaltısına sen yap birlikte Hazana gidelim :)
     



  4. Cevap: Cevizli Ezme (Acuka)

    Benim kızım küçük hazırlayayım tamam ama bizahmet sen Hazanı al gel.Yanına güzel bir çay demler,ekmeğimize sürer sürer yeriz.:f63:
     



  5. Cevap: Cevizli Ezme (Acuka)

    oh valla afiyet olsunn
    pek güzel olur hani ezmede
    emeğine sağlık blueee
    da bizim basimiz kelmi
    insan bi ekmek arasi gönderiri hani :))
     



  6. Cevap: Cevizli Ezme (Acuka)

    Benimde kelmiş başım :(
    Kıskandım şimdi saçım yok diye ;)
     



  7. Cevap: Cevizli Ezme (Acuka)

    Canım olur mu hiç seni haftasonu ağırlarız malum iş güç :)

    Yorum yapmaktan gidip uyuyamıyorum börek konusundan ezmeye ,ezmeden geri böreğe :f30:
     



  8. Cevap: Cevizli Ezme (Acuka)

    Ben de başı kel olanlardanım sanırım.:f30:
     



  9. Cevap: Cevizli Ezme (Acuka)

    bütün keller toplandınız toplandınızzzzzzz :f106:
    aşkolsun arkadaşlar benim taksi hepinizi alır valla doluşur gideriz Yarene sabah kahvaltısına ama Yarenin masa alır mı bilemem :f106:
    Trafik şube duymasın 9 kişi sığıyoruz biz okul çıkışı arabaya :f30: :f30: rahat rahat gideriz zaten istanbul kaç saat ki :)
     



  10. Cevap: Cevizli Ezme (Acuka)

    One minute one minute :)
    nerede forumdaş kardeşliği iyiki yoğun bir gündü bitirmişsiniz herşeyi bensiz:(
    allahtan yanıma geçenki böreklerden almıştım da aç kalmadım :)
     



  11. Cevap: Cevizli Ezme (Acuka)

    Beni hiç açmadı bu ezme... Sizlere afiyet olsun...Poğaça falan olursa çağırırsınız... .. :D
     



  12. Cevap: Cevizli Ezme (Acuka)

    Ohh olsada yesek..:(
    Çok canım çekti şimdi..:f1:
    Blue teyzecimm yaparsın demi bize..:f30:
    Tesekkürel teyzecim..:f40:
     



  13. Cevap: Cevizli Ezme (Acuka)

    aykut nerelerdeydin sen yaaa
     



  14. Cevap: Cevizli Ezme (Acuka)

    Yeşim işyerimde bazı tadilatlar yaptık daha güzel oldu tabi yordu birazda:(
    yoksa ayrı kalırmıyım ailemden.
    Haftasonu forumca pikniğe gidiyoruz değilmi iptal edilmedi:)