Call of Duty:United Offensive

'Oyun Bölümü' forumunda cCasT tarafından 4 Temmuz 2010 tarihinde açılan konu


  1. Call of Duty: United Offensive genişleme pakedi ile birlikte, Call of Duty çok oyunculu oynanış tarzı çok büyük ölçüde değişiyor. Hatta “yeni bir oyun oynuyormuş hissine kapılmamak mümkün değil” desek yanlış olmaz. Oynanıştaki büyük değişikliğin sebeplerini aşağıdaki maddeler ile özetlemek mümkün:

    3 yeni oyun tipi (Domination, Base Assault, Capture the Flag),

    Yeni silahlar,

    Tank, jeep gibi araçların kullanılabilmesi,

    Oyun içinde gösterdiğiniz etkinliğe/beceriye göre kazandığınız rütbeler, rütbeniz arttıkça oyun tarafından otomatik olarak verilen yetkiler/silahlar.

    Yeni Oyun Türleri

    Domination (DOM):

    Hakimiyet, egemenlik anlamına gelen bu oyun tipinde iki rakip takım kıyasıya bir çarpışmaya girerek oynanan haritadaki 5-7 farklı bölgeyi ele geçirmeye çalışır. Ele geçirilmesi gereken bölgeler, bayrak direkleri ile belirtilmektedir. Bir bölgenin ele geçirilmesi için o bölgeyi temsil eden bayrak direğinin yakın çevresinde belirli bir süre durmak gerekiyor. Bu süre sonunda takımınızın (ulusunuzun) bayrağı göndere çekilerek o bölgeyi ele geçirdiğiniz simgeleniyor. Tüm bölgeleri ilk olarak ele geçiren ve elinde tutan takım, diğer bir deyişle savaş alanına egemen/hakim olan takım, raund’u kazanıyor. Oyuncular ise bölge ele geçirdiklerinde ve/veya rakip takımın oyuncularını öldürdüklerinde puan kazanıyorlar. Domination moduna, Call of Duty için yapılmış olan Heat of Battle oyun tipinin resmi versiyonu diyebiliriz.

    Capture the Flag (CTF):

    Flama ele geçirme anlamına gelen bu oyun tipinde amaç, düşman üssüne sızarak rakip takımın flamasını çalmak ve kendi üssüne götürerek ele geçirmektir. Bu oyun tipinde oyuncular; rakip takımın flamasını çalarak, rakip takımın çalınan flamasını kendi üssüne götürüp ele geçirerek, savunma yaparak, kendi takımının çalınan flamasını geri alıp kendi üssüne geri götürerek ve/veya rakip takımın oyuncularını öldürerek puan kazanır. Takımlar her başarılı ele geçirme işlemi için puan kazanırlar ve sunucuda belirtilen puan limitine ilk ulaşan takım ya da sunucuda izin verilen süre dolduğunda daha çok puana sahip olan takım haritayı kazanır. Düşman flamasını başarılı bir şekilde ele geçirmek için, rakip takımın flamasını kendi üssünüze götürdüğünüzde, kendi flamanızın üssünüzde bulunması gerekir. Quake ve Unreal Tournament serilerinde bulunan modifikasyonun benzeridir.

    Base Assault (BAS):
    Üsse saldırı anlamına gelen bu oyun tipinde amaç, rakip takıma ait üç üssü bulmak ve yok etmektir. Bir üssün yok edilmesi için, o üsse ağır silahlarla/araçlarla saldırıp çevre direncini aşmak (binayı yıkmak) ve bu işlem tamamlandıktan sonra yıkılan binanın içine sızarak dinamiti kurmak gerekmektedir. Kurulan dinamit patladığında o üs yok edilmiş olur ve rakip takımın oyuncuları bu üsde spawn (doğma/belirme) olamazlar. Dinamit kurulduktan sonra patlaması için belirli bir süre gerekmektedir. Bu süre içinde dinamit, üssüne dinamit koyulan takımın oyuncuları tarafından etkisiz hale getirilebilir ve üssün yok edilmesi engellenebilir. Rakip takımın üç üssünü de yok eden takım kazanan taraf olur. Oyuncular, üs yok ederek, dinamit yerleştirerek, dinamiti etkisiz hale getirerek/savunma yaparak ve rakip takımın oyuncularını öldürerek puan kazanırlar.



    [​IMG]


    [​IMG]