Çalışan Anneler İçin Emzirme Önerileri

'Bebek Bakımı' forumunda EyLüL tarafından 23 Ağustos 2011 tarihinde açılan konu


  1. Bebek Emziren Anneler İçin Önerileri Nelerdir?
    Çalışan Annelere Emzirme Önerileri
    [​IMG]
    "Çalışırken bebeğimi nasıl emzireceğim?" diye üzülmeyin! Anne sütünün beslenmeyle birebir alakalı olduğunu söyleyen Diyetisyen Canan Aksoy, emzirme döneminde olan çalışan annelere önerilerde bulundu.

    • İşe gitmeden önce bebeğinizi mutlaka emzirin ve sıkı bir kahvaltı yapın. Peynir, yumurta, mevsim yeşillikleri kahvaltınızda mutlaka bulunsun. Artan demir ihtiyacınızı karşılamak için yumurta önemli bir kaynaktır. Kafeinin süt salgısına olumsuz etkisi yüzünden kahvaltınızda ıhlamur, nane, kekik, veya rezene çaylarını da tercih edebilirsiniz.

    • Artan sıvı gereksinimini karşılamak için, her emzirme-sağma öncesi ve sonrasında sıvı tüketin. Günlük sıvı tüketiminiz 3 litrenin altında kalmasın. Su, bazı bitki çayları, süt, kefir, ayran, cacık, çorbalarla sıvı ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

    • Öğlen yemeklerinde, demir ve protein kaynağı olduğundan hayvansal gıdalara yer verin. Etli sebze yemekleri, tavuk, balık tüketin. Demir emilimini artırmak içinde hayvansal gıdaların yanında C vitamini açısından yüksek olan salata ve meyve tüketebilirsiniz.

    • Ara öğünler için iş yerinde rahatlıkla tutabileceğiniz, saklanması veya taşıması kolay beslenmenizi destekleyecek besinler seçin. Kuru kayısı ve cevizi karıştırıp, saklama poşetleri içinde iş yerinizde tutabilirsiniz. UHT sütler oda sıcaklığında saklanabilmesi açısından tercih edilebilir. Uzun sürecek çalışma günlerinde simit-ayran veya temin edilebiliyorsa yağsız kepekli ekmekle yapılmış küçük sandviçler veya tost yenebilir.

    • Artmış kalsiyum ihtiyacınızı göz ardı etmeyin. Ana ve ara öğünlerinizde süt ürünlerine yer verin. Günde 3–4 su bardağı süt veya yoğurt tüketimi sizin ve bebeğinizin kalsiyum alımını sağlayacaktır.

    • İyi yağlarla beslenmek, bebeğinizin sinir sistemin gelişmesine, alerjik reaksiyonların önlenmesinde önemlidir. Doymuş yağlar yerine zeytinyağı, fındık yağı, ayçiçeği yağı gibi doymamış yağları tercih edin. Kaymak, krema, pasta, mayonez gibi yüksek yağ içeren besinlerden uzak durmaya çalışın.

    • Akşam yemekleri için organize olun. Çalışan bir annenin zamanını iyi yönetmesi gerekir. Akşam yemekleri için haftalık menüler oluşturun, alışveriş yaparken menünüze uygun alışveriş yapın. Yemeğinizi kısa zamanda pişirmek için düdüklü tencere tercih edebilirsiniz, hem zamanı kısaltır hem de pişen besinin daha az vitamin ve mineral kaybına uğramasına neden olur. Geç saatlerde işten dönüyorsanız, yemeğinizi bir gün önceden hazırlama yoluna da gidebilirsiniz.

    • İyot, sütle bebeğinize geçer ve emzirme döneminde iyot alınımına ihtiyaç artar. İyotlu tuz kullanın. İyi yağ, kaliteli protein, iyot dengesi açısından balığa haftada 2 gün sofranızda yer verin.

    • Vitamin ve mineral ihtiyacınız için sebze meyve tüketimine özen gösterin. Günde 5–8 porsiyon sebze meyve, günlük diyetinizde yer alsın. Öğlen yemeğinde meyve ilk seçeneğiniz olsun.

    • Tatlı sütünüzü kaliteli hale getirmez. Tam tersine şeker, emzirme döneminde gereksiz kalori yükü demektir. Tatlı istediğiniz zaman sütlü tatlı tüketin, sıklığı hafta iki kereden fazla olmasın.

    • D vitamininin en önemli kaynağı güneştir. Öğlen tatillerinizde güzel havalardan yararlanın, açık alanda yemek yiyin veya yemekten sonra açık alanda bulunun.