Boyun Uyuşması

'Hastalıklar' forumunda Ezlem tarafından 25 Nisan 2011 tarihinde açılan konu


  1. Boyun Uyuşması nedir
    Boyun Uyuşması nedenleri
    Boyun Uyuşması tedavisi


    Boyun ağrısının ve uyuşmasının çok çeşitli sebepleri vardır:

    1. Doğuştan gelen bozukluklar,
    2. Postür (duruş) bozuklukları,
    3. Yumuşak doku romatizmaları,
    4. İltihabi eklem romatizmaları,
    5. İnfeksiyon (mikrobik) hastalıkları,
    6. Kas- tendon zorlanmaları,
    7. Kas spazmları.

    Boyun uyuşma ve ağrısı tedavisinin başarılı olabilmesi için öncelikle nedeninin doğru olarak ortaya konması gerekir. Bunun için de öncelikle hastadan boyun ağrısı ile ilgili bilgi alınır. Daha sonra uzman doktor tarafından, ayrıntılı bir muayene yapılır. İstenilen tetkikler basitten zora doğru giderek, önce boynun en az iki yönlü filmi çekilir, kan ve idrar tahlili yapılır ve çıkan sonuçlara göre daha ileri tetkikler, örneğin; bölgenin tomografisi, MRI tetkiki, gerekirse EMG denen ve sinirsel hasarı ortaya koyan bir tetkik istenir.

    boyun uyuşması ve ağrısı ile birlikte baş ağrısı , kulaklarda çınlama , uğultu , baş dönmesi , mide bulantısı , uyku bozuklukları birlikte ya da tek başına kol ağrısı da olabilir. Hatta, arkada kürek kemiği alt hizasına, önde göğüse vuran ağrılar oluşabileceğinden, hastalar kalp hastası olduklarını zannedebilirler. Doktorlar da kalp yönünden ileri tetkiklere baş vurabilirler.

    kolda ve elde uyuşma , halsizlik ve şiddetli kol ağrısı varsa ; boynunuzda muhtemel bir boyun fıtığının bulguları olabileceği gibi , boyun kireçlenmesine bağlı olarakta gelişebilir..
    boyun MR ı çektirdikten sonra , bir fizik tedavi uzmanına muayene olmanız gerekmektedir..

    bu arada ; günlük yaşantınızı düzenlemenizi tavsiye ederim..

    ağrıyı azaltan ve artıran durumları kısaca hatırlatmam gerekirse :

    1. Ağırlık kaldırmamak,
    2. Ağır işler yapmamak,
    3. Ters hareketlerden kaçınmak
    4. Ortopedik boyun yastığı kullanmak ,
    5. Orta sertlikte bir yatakta yatmak ,
    6. Uzun süre aynı pozisyonda kalmamak ,
    7. boyun egzersizlerini hergün düzenli olarak yapmak

    8. Mesleğine göre nasıl hareket etmeniz gerektiğini bilmek ,

    örneğin ;
    -öğretmenler ,
    -çok kitap okuyan öğrenciler,
    -banka memurları ,
    -operatörler ,
    -daktilo ve bilgisayar kullanıcıları ,
    - çok fazla örgü-biçki-dikiş-nakış işi yapan ev hanımları ,
    - halı ve kilim dokuyucuları ,
    - plan ve proje yapan çizim yapan mimarlar ,
    -uzun süre tv seyreden ya da
    -kahvehanelerde kağıt vs. oynayan kişilerde
    boyun adeleleri hareket etmediği için tembelleşir ve zayıflar...ilerdede her zaman boyun fıtığı riski taşırlar ve boyun kemiklerinde kireçlenme daha hızlı olur.

    Kaynak:Dr. Ümit Hazar