Boyun Spazmı Nedir Tedavisi

'Sağlık bilgisi' forumunda YAREN tarafından 14 Nisan 2011 tarihinde açılan konu


  1. Boyun Spazmı,
    Boyun Spazmı Nedir,
    Boyun Spazmı Tedavisi

    Boyun Tutulması Kas spazmı:
    Boyunu destekleyen kasların terleme gibi aktivasyonlardan sonra cereyanda kalması, yine bu kasların aşırı yüklenme sonucu gerilmesi gibi durumlardan sonra kas tutulması yaşanması.

    Ayrıca uzun süreli kas ağrıları miyofasial ağrı, fibromiyalji, fibrosit ve miyozit durumları
    Boyun zedelenmesine veya boyun ağrılarına neden olabilmektedir.

    Genellikle boyunu destekleyen kasların aşırı gerilmesi ile oluşur. Ağır bir şey kaldırmak, aşırı spor, iş aktivitesi, yanlış masa başı çalışması kas spazmına neden olabilir. Ayrıca yanlış pozisyonda uyuya kalma, yüksek yastık ve kötü seyahat şartları da
    boyun tutulması yapabilmektedir. Çoğu zaman basit tedaviler ile spazm
    ve tutulma çözülmektedir. "Miyofasial ağrı, Fibromiyalji , Fibrosit ve Miyozit" diye de adlandırılan uzun süreli kas ağrısında, kas içersinde ağrıyı tetikleyen noktalar ve elle
    de hissedilebilen düğmecikler mevcuttur. Boyunda uzun süreli kalıcı eğriliğe tortikollis diyoruz. Klippel-Feil, Turner Sendromu gibi doğuştan sebeplerin iyi araştırılması gereklidir.

    Boyun Ağrıları ve Tedavisi


    AĞRILI DÖNEM TEDAVİSİ

    1-7 ila 10 gün ıstırahat ediniz.

    2-Boyuna buz uygulaması; 15 ila 20 dakika olmak üzere günde 3 ila 4 defa uygulayınız.

    3-Servikal korse kullanabilirsiniz.

    4-Ağrı kesici ve kas gevşetici ilaçlar kullanabilirsiniz.

    5-Boyun kaslarını kuvvetlendirici egzersizler;

    Eller alına koyulur, baş öne doğru itilmeye çalışılırken, ellerle engel olunmaya çalışılır, 10'a kadar sayılır ve bırakılır. 10 defa tekrarlanır.

    Eller başın arkasına (enseye değil) koyulur ve baş arkaya doğru itilmeye çalışılırken, ellerle engel olunmaya çalışılır.10'a kadar sayılır ve bırakılır. 10 defa tekrarlanır.


    Sağ el yüzün sağ tarafına koyulur ve baş sağa doğru itilmeye çalışılırken sağ elle engel olunmaya çalışılır. 10'a kadar sayılır ve bırakılır. 10 defa tekrarlanır.

    Sol el yüzün sol tarafına koyulur ve baş sola doğru itilmeye çalışılırken sol elle engel olunmaya çalışılır. 10'a kadar sayılır ve bırakılır. 10 defa tekrarlanır.

    Sağ el başın sağ arka kısmına, sol el sol şakağa koyulur. Sağ omuzun üzerinden bakmaya gayret eder gibi elin direncine karşı baş sağa dönmeye zorlanır. 10'a kadar sayılır ve bırakılır. 10 defa tekrarlanır.

    Sol el başın sol arka kısmına, sağ el sağ şakağa koyulur. Sol omuzun üzerinden bakmaya gayret eder gibi elin direncine karşı baş sola dönmeye zorlanır. 10'a kadar sayılır ve bırakılır. 10 defa tekrarlanır.


    AĞRI AZALMAYA BAŞLAYINCA
    1-Boyuna ıslak sıcak havlu uygulaması; 15 ila 20 dakika olmak üzere günde 3 ila 4 defa uygulayınız.

    2-Boyun hareketlerini artıran ve omuz kaslarını kuvvetlendiren egzersizler.

    Başınızı yavaşca sağa döndürün ve üç saniye böyle durun, başınızı öne döndürün, dinlenin, ayni hareketi aksi yöne yapın, dinlenin. Hepsini 10 defa tekrarlayın.

    Aşırı zorlanmaya sebep olmadan, başınızı çeneniz göğsünüze değecek kadar öne eğmeye çalışın, dinlenin, başınızı yavaşca arkaya bükün, dinlenin. Hepsini 10 defa tekrarlayın.

    Başınızı yavaşca kulağınız omuzunuza değecek kadar sağa eğmeye çalışın, dinlenin, yavaşca doğrultun, aksi yöne tekrarlayın, dinlenin. Hepsini 10 defa tekrarlayın.

    Başınızı saat yönünde mümkün olduğu kadar geniş ve tam bir çember çizecek şekilde(yukarı,sola,aşağı,sağa) döndürün, aynı hareketi saatin aksi yönüne yapın, dinlenin.Hepsini 10 defa tekrarlayın.

    Egzersizleri bir seferde 10 defa yapın, 3 saat arayla tekrarlayın.

    Ağrılı dönemde ve ağrılar tamamen geçtikten sonra da boyun ağrılarının tekrarlanmaması için boyun koruma eğitimi öğrenilmelidir.

    Alıntı