Boyun Egzersizleri Nelerdir

'Sağlık Rehberi' forumunda YAREN tarafından 13 Nisan 2011 tarihinde açılan konu


  1. Boyun Egzersizleri Resimli,
    Boyun Egzersizleri Nelerdir,
    Boyun hareketleri Resimli

    Boyun Egzersiz Hareketleri Nasıl Yapılmalıdır:

    1) Ellerimizi anlımıza koyuyoruz, başımızı öne doğru eğmeye çalışırken alnımıza koyduğumuz ellerimiz ile engel olmaya çalışıyoruz. Ve içimizden 10’a kadar sayıyoruz ve bırakıyoruz. Bu uygulamayı 3 kez olmak üzere tekrarlıyoruz. Fakat her zaman olduğu gibi ilk uygulamada 10’a kadar sayıyorsak ikinci uygulamada 12,üçüncü uygulamada 14’e kadar sayarak bu egzersiz hareketini gerçekleştiriyoruz.

    [​IMG]



    2) Ellerimizi başımızın arkasına koyuyoruz. Başımızın arkasına dikkat edin ense ile karıştırmayın ve başımızın arkasına koyduktan sonra başımızı arkaya doğru itmeye çalışırken ellerimizle engel olmaya çalışıyoruz. Ve içimizden 10’a kadar sayıyoruz ve bırakıyoruz.15–30 saniye mola verdikten sonra tekrar aynı hareketi uyguluyoruz. Her uygulamayı biraz daha arttırmamızda egzersizin daha çok fayda vermesini sağlar.

    [​IMG]



    3) Sağ elimizi yüzümüzün sağ tarafına resimdeki gibi koyuyoruz. Daha sonra başımızı sağa doğru itmeye çalışırken sağ elimizle engel olmaya çalışıyoruz. Bu şekilde boyun kaslarımızı çalıştırarak daha güçlü hale getiriyoruz. Bu hareketi yaparken yine 10’a kadar sayıyoruz.


    [​IMG]



    4) Sol elimizle 3. adımın tersini yapıyoruz.


    [​IMG]



    5) Sağ elimizi başımızın sağ arka kısmına, sol elimizi sol şakağımıza koyuyoruz. Sağ omzumuzun üzerinden bakmaya gayret eder gibi elimizin direncine karşı başımızı sağa döndürmeye zorluyoruz. Bu durumu da diğer hareketlerde olduğu gibi 10’a kadar sayıyoruz. Ve sağ elimizi başımızın arkasına koyduğumuz gibi, aynı hareketi el değiştirerek sol elimiz ile aksi yönde tekrarlıyoruz.


    [​IMG]




    6) 5. Adımın tam tersini yapıyoruz



    [​IMG]



    7) Başımızı önce sağ tarafa döndürüp 3 - 5 saniye bekliyoruz. Daha sonra yavaşça önümüze doğru döndürüp 3 - 5 saniye bekliyoruz. Aynı hareketleri bir de sol tarafa doğru yaparak egzersizi tamamlıyoruz.


    [​IMG]




    8) Bu egzersizimizde resimde görüldüğü gibi başımızı öne doğru eğiyoruz. 3 – 5 saniye dinleniyoruz. Dinlendikten sonra başımızı arka tarafa doğru büküyoruz. 3 – 5 saniye dinleniyoruz.


    [​IMG]


    9) Başımızı önce sağ tarafa doğru kulak memesi omzumuza değecek kadar götürüyoruz. Bir süre dinlendikten sonra başımızı doğrultuyoruz. Aynı hareketi bir de sol tarafa doğru yapıyoruz.

    [​IMG]


    10) Başımızı saat yönünde mümkün olduğu kadar çembersel hareket çizerek döndürüyoruz. Kısa bir süre dinlendikten sonra aynı hareketin tersini sol tarafa doğru çevirerek yapıyoruz.


    [​IMG]



    DİKKAT!
    Bu hareketleri yaparken en fazla dikkat etmemiz gereken noktalardan biri hareketleri 3’erlik setler halinde yapmamız. Bunun yanı sıra hareketi ilk defa yapacağımız zaman boynumuzu aşırı derecede yani son noktasına kadar zorlamamalıyız. Çünkü ısınmadan yapılan böyle bir hareket boynumuza faydadan çok zarar verecektir.