Boyun Eğriliği Egzersizleri

'Sağlık bilgisi' forumunda YAREN tarafından 13 Nisan 2011 tarihinde açılan konu


  1. Boyun Eğriliği Egzersizler

    Boyun Eğriliği oldukça sık görülen, basit hareketleri bile engelleyecek ölçüde şiddetli ve rahatsız edici ağrılara yol açabilir.

    Boyun eğriliği (tortikollis) denince başın kalıcı biçimde bir yana doğru yatarken çenenin ters yöne bakacak biçimde dönmesi anlaşılır. Başın duruş kusuru temel olarak stemokleidomastoit kastan (göğüs-köprücük kemiği-kulak arkası çıkıntısı kası) kaynaklanır. Boynun yanında uzanan bu kasın bir ucu şakak kemiğinin kulak arkasında yer alan bölümü olan mastoit çıkıntıya, ikiye ayrılan diğer ucu köprücük ve göğüs kemiklerine bağlanır. Boyunda yüzeysel yerleşim gösteren kas, derialtı yağdokusundan lifli bir kılıfla ayrılmıştır.

    Bir yandaki stemokleidomastoit kasın çekilmesine ya da kısalmasına yol açan herhangi bir hastalık, kaçınılma biçimde boyun eğriliğinin ortaya çıkmasına neden olur.

    Boyundaki Kas Ağrılarına Karşı Yararlı Hareketler
    • Sırtınızı dik tutarak bir tabureye oturun. Başınızı önce öne sonra arkaya doğru iyice bükün. Özellikle arkaya doğru bükme hareketini ısrarla sürdürün.

    • Başınızı dik, omuzlarınızı düz tutarak bir tabureye oturun. Çenenizi omuzlara doğru yaklaştırarak başınızı uzun sürelerle sağa ve sola çevirin.

    • Hep ileri bakar durumda kalarak başınızı sırasıyla iki yana bükün. Birçok kez yinelenecek bu hareket sırasında kulağınızı omzunuza yaklaştırmaya çalışın. Ama bunu yaparken omuzlarınızı yukarı kaldırmayın.

    Kaynak: saglikweb.com