Boyun Düzleşmesi Egzersizleri

Konusu 'Sağlık Rehberi' forumundadır ve Ezlem tarafından 13 Nisan 2011 başlatılmıştır.

  1. Ezlem Üye

    boyun egzersizleri ,boyun için fizik tedavi yöntemleri , boyun ağrıları için egzersiz

    [​IMG]

    İlk olarak Fleksiyorta direnç ;
    Ellerimizi alnımıza koyarız ve başımızı ön tarafa doğru itmeye çalışırken ellerimizle engel olmaya çalışırız Ve içimizden 10’a kadar sayarız ve bırakırız Bu egzersizi 3 set olmak üzere tekrarlıyoruz Fakat her zaman olduğu gibi ilk sette 10’a kadar sayıyorsak 2ci egzersiz setimizde 12 3setimizde 14’e kadar sayarak bu egzersiz hareketini gerçekleştiriyoruz





    Ekstansiyona dirençte ise ellerimizi başımızın arkasına koyduktan sonra başımızın arkasına dikkat edin ense ile karıştırmayın,ve başımızın arkasına koyduktan sonra başımızı arkaya doğru itmeye çalışırken ellerimizle engel olmaya çalışırız Ve içimizden 10’a kadar sayarız ve bırakırız 15-30 saniye mola verdikten sonra tekrar aynı hareketi, uygularız Her seti biraz daha arttırmanız egzersizin daha iyi olmasını sağlar





    Yana eğilmeli direnç ise sağ elimizi yüzümüzün sağ tarafına aşağıdaki resimdeki gibi koyuyoruz Daha sonra başımızı sağa doğru itmeye çalışırken sağ elimizle engel olmaya çalışıyoruz bu şekilde boyun kaslarımızı çalıştırarak daha güçlü hale getiriyoruz Bu hareketi yaparken yine 10’a kadar sayıyoruz, ve her sette bu sayıyı arttırıyoruz Aynı hareketi sol elimizle sola doğru yaparak her el’de 3 set olacak şekilde yapıyoruz egzersizimi




    Döndürmeli direnç sağ elimizi başımızın sağ arka kısmına, sol elimizi de ol şakağımıza koyduktan sonra, sağ omzumuzun üzerinden bakmaya gayret eder gibi elimizin direncine karşı başımızı sağa dönmeye zorluyoruz Bu durumu da diğer hareketlerde olduğu gibi 10’a kadar sayıyoruz Ve sağ elimizi başımızın sağ arkasına koyduğumuz gibi, sol elimizi de başımızın arkasına koyarak tam tersini yapıyoruz, iki tarafı da çalıştırmak için



    İzometrik egzersizleri açıkladığımıza göre şimdi boyun egzersizlerinden izotonik egzersizlere geçelim İzotonik egzersizler 4 aşamadan oluşmaktadır Bunlar ;



    İzometrik egzersizlerimizi uyguladıktan sonra egzersiztrcom olarak izotonik egzersizlerden olan ilk hareketimizi nasıl uygulayacağınızı söylüyoruz, Başınızı yavaş bir konumda sağa doğru döndürdükten sonra 3-5 saniye bekliyoruz Ve başımızı öne döndürüyoruz, ve 3-5 saniye dinleniyoruz, Daha sonra aynı hareketi sol tarafa da dönerek uyguluyoruz Bu hareketi 3 set yapıyoruz setlerimizi artırarak


    Aşırı zorlanmaya sebep olmadan, başınızı çeneniz göğsünüze değecek kadar öne eğmeye çalışın Dinlenin Başınızı yavaşça arkaya bükün Dinlenin ve bu hareketi 3 set olmak üzere tekrar edin





    Başınızı yavaşça kulağınız omuz’unuza değecek kadar sağa eğmeye çalışın Dinlenin Yavaşça doğrultun Aksi yöne tekrarlayın Dinlenin Hepsini 5 defa tekrarlayın


    Başınızı yavaş bir şekilde kulağınız omzunuza temas edecek şekilde sağa meyilli bir konumda eğmeye çalışın, ve dinlenin daha sonra tekrar yavaş bir şekilde doğrulun Bu hareketi ters yöne aynı şekilde tekrarlayın Bu egzersizi de 3 defa tekrarlayın




    Başınızı saat yönünde mümkün olduğu kadar geniş ve tam bir çember çizecek şekilde (yukarı, sola, aşağı, sağa) döndürün Aynı hareketi saatin aksi yönüne yapın Dinlenin Hepsini 3 defa tekrarlayın


Benzer konu başlıkları: Boyun Düzleşmesi
Forum Başlık Tarih
Hastalıklar Boyun düzleşmesi nedir? 29 Aralık 2011
Hastalıklar Boyun düzleşmesi hakkında bilgi 13 Nisan 2011
Sağlık Rehberi Boyun Düzleşmesi Tedavisi 13 Nisan 2011
Sağlık bilgisi Boyun Düzleşmesi Belirtileri 13 Nisan 2011
Sağlık Rehberi Boyun Düzleşmesi Hareketleri 13 Nisan 2011