Bir Haftada Fazla Kilolardan Kurtulun

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda eftelya tarafından 1 Temmuz 2011 tarihinde açılan konu



  1. Bir Haftada Fazla Kilolardan Kurtulun,

    [​IMG]

    Bir haftada kilo verme - 7 Günde fazla kilolardan kurtulun

    Yaz geldi ve tatil yapmamızı engelleyen kilolar yine en büyük dert olmaya başladı.Bayanların bikini giyememesi erkeklerin de fazla kilolar nedeniyle çirkin bir vücut görüntüsüne sahip olması sıkıntı yaratabilir.İşte ne yapmanız ve Nasıl çalışmanız gerektiği aşağıda adım adım verilmiş. Okuyup biran önce formunuza kavuşun..


    1. Adım; Alışkanlıklarınızı Terkedin
    Bu planı uygulamaya başlamadan önce yiyip içtiklerinizi, egzersiz, yürüyüşleri notalın. Ufak bir not defteri ya da notebooka kaydedin.

    Mümkün olduğunca detaylandırın. Örneğin öğle yemeğinizi masanızda mı yiyorsunuz? Stres, üzüntü gibi durumlar yemenizi arttırıyor mu? Tüm bunlar neden zayıflayamadığınız ve kiloaldığınız sorusunun cevaplarıdır. Tuttuğunuz günlüğe kilonuzu, kalça, bel,göğüs, basen ölçülerinizi yazın. Çekebiliyorsanız bir fotoğrafınızı çekin. İleri de değerleriniz düştükçe bu sizi motive edecektir.

    Belki size yakın cafede atıştırmaktan vazgeçeceksiniz ya da rahatlamak için içtiğiniz bir şişe şarabı artık içmeyeceksiniz. Normalde diyette 1 kadeh şarabın zararı yok ancak çoğu kişi kendini tutamayıp şişeyi bitirdiği için zayıflamakta zorlanabiliyor.

    2. Adım; Güzel Bir Vücut İçin Diyet Yapın
    Tuttuğunuz günlüğe baktığınızda acil olarak zayıflamanız gerektiğini gördünüz. Hayatınızın kontrolünü ele alarak düz bir karına sahip olabilirsiniz.



    Günde üç öğün yiyin. İyi bir kahvaltı yapın; bir öğününüz protein bakımından zengin -bu öğlen veya akşam olabilir-, tavuk, kahverengi pirinç gibi tam tahıllılar, bol sebze, kremasız ev yapımı çorba ya da salatadan oluşmalı. Gün içinde 5 porsiyon meyve ve sebze tükettiğinizden emin olun.
    Acıkmayı beklemeyin. Öğün atlamak, çok acıkmak aşırı yemenize neden olur.Sağlıklı atıştırmalıklardan seçin sabah kahvaltıdan sonra veya akşam çay zamanı bunları tüketin.
    Güne bir bardak sıcak suya sıkılmış limon suyu içerek başlayın. Gün içinde en az 6-8 bardak su içtiğinizden emin olun. Ayrıca, bir kaç bardak bitki çayı da içebilirsiniz.
    Yediğiniz ekmeğin şeker oranına dikkat edin. Kepekli olanları tercih edin. Sandviç yerine büyük bir kase çorba veya salata yiyin. Ekstra karbonhidrat ihtiyacı duyarsanız yulaflı kek, diyet atıştırmalıklar enerji seviyenizi dengelemenizi sağlar.
    Şekerli yiyeceklerden uzak durun. Atıştırma için meyveyi ya da bir kaç ufak parça kakao oranı yüksek çikolatayı tercih edin.
    Yemeğinize çok tuz atmayın. Bu vücudunuzun daha çok tuz tutmasına neden olabilir.
    Yemek yerken yavaşça ve başka şeyler düşünmeden yemek yiyin.
    Porsiyonlarınıza dikkat edin. Yiyecek etiketlerini, miktarlarını kontrol ederek tüketin. Mümkün olduğunca ufak tabak kullanın ve yemeğinizi çok yavaş yiyin.

    3. Adım; Yararlı Yiyecekler Tüketin
    Yulaf: Yulaf karbonhidrat ve lif bakımından zengindir. Metabolizmanızı hızlandırır, sizi tok tutar.

    Yoğurt: Protein bakımından zengin yoğurt mükemmel bir atıştırmalık. İçine bal, meyve veya tahıl taneleri koyabilirsiniz. Sindirim sisteminizi çalıştırarak, vücuda gerekli kimyasalların daha iyi emilimini sağlar. Az yağlı yoğurt tüketmeye özen gösterin.

    Yeşil çay: Antioksidan bakımından zengin yeşil çay düz karın için idealdir. Kan şekerinizi düzenler, daha az karbonhidrat almanızı sağlar.

    Salatalık: Serin ve diüretik salatalık midenizin küçülmesine de yardımcı olur. Sizi tok tutar ve cildinizin iyi görünmesini sağlar. Düz karına sahip olmanızı sağlayacak diğer yiyecekler karpuz, kuşkonmaz, pırasa, kereviz olarak sıralanabilir.

    Tatlı atıştırmalıkları

    Bir kase çilek, böğürtlen
    Ufak bir muz
    Olgun bir armut veya şeftali
    Bir adet olgun incir
    Bir mandalina
    3-4 kare siyah çikolata
    Bir bardak taze sıkılmış meyve suyu
    Zencefil ya da meyveli yulaflı bisküvi
    Lezzetli atıştırmalıklar

    Çorba
    Az yağlı yoğurt
    İki avuç içi dolusu çerez
    Avuç içi kadar fındık
    Yarım avakado
    Havuç gibi sebzeler
    Bir kaç tane ufak domates

    4. Adım; Bir Hafta Boyunca Alıştırma Yapın
    Aşağıda verilen hareketleri 7 gün boyunca sürekli yapın.

    [​IMG]