Bilinçli Tüketici İle İlgili Yazı

Konusu 'Hukuk Köşesi' forumundadır ve Sezen tarafından 5 Nisan 2011 başlatılmıştır.

  1. Sezen Üye


    Bilinçli Tüketici İle İlgili Yazı,
    Bilinçli Tüketici yazısı,
    Bilinçli Tüketici İle İlgili Yazılar,



    Tüketici Hakları konusundaki yasal düzenlemeler, tüketicileri koruyan şartlar sağlıyor olsa da; çoğumuz, haklarımızı bilmeden verdiğimiz mücadelelerle zaman ve para kaybetmeye devam ediyoruz. Hatta maalesef, bazen bildiğimiz haklarımızın bile üzerinde durmayıp, sorunu hızlıca çözmek uğruna, küçük de olsa zararlara katlanıyoruz.

    Oysa zaman zaman – iyi bilinmediğinden- eleştirilere maruz kalan yasal düzenlemeleri, sorun yaşayan taraf olarak herkesten önce tüketiciler çok iyi bilmek, uygulamak ve uygulanmasını sağlamak zorundadır. Zaten yasal düzenlemeler, ancak bu bilince ulaşmış bir toplumda bir anlam ifade eder.

    Bayandan Kullanılamamış Dizüstü Bilgisayar yazı dizimizin ardından, teknik servis süreçlerinde yaşanan sıkıntılarla ilgili yardım talep eden çok sayıda e-posta aldım. Yazı dizimizde sorun yaşadığım marka HP idi ama elbette bu sadece HP’nin müşterilerine sorunlu durumlar yaşattığı anlamına gelmiyor. Zira gelen e-postalar da bunu doğrulayacak şekilde farklı farklı markalarla ilgili…

    Peki bu sorunları yaşamak zorunda mısınız? Haklarınızı bilmeniz hiç sorun yaşamayacağınız anlamına mı gelir?

    Ortada bir “hak” tartışması varsa, bir çıkar çatışması var demektir. Karşınızdaki firmanın, kendi zararına olan bir durumu, kayıtsız şartsız kabul etmesini beklememelisiniz. Yani sorunlarınıza bir cümleyle veya bir telefon görüşmesiyle çözüm bulmayı beklemek hata olur. Çünkü hiçbir firma, “şartlar sağlansa da ürün değiştirsek” gibi bir amaç ile yapılanmıyor. Ancak bilinçli bir tüketici iseniz, karşınızdaki firmaya haklarınızı bildiğinizi göstererek gerekenin yapılmasını sağlayabilirsiniz.

    Bilinçli birer tüketici olmak içinse, ince ama önemli bir nokta var: Haklarınızı nasıl arayacağınızı bilmek
     

Sayfayı Paylaş