Bilinçli Tüketici İle İlgili Afiş Afişler

Konusu 'Hukuk Köşesi' forumundadır ve Sezen tarafından 5 Nisan 2011 başlatılmıştır.

  1. Bilinçli Tüketici İle İlgili Afiş Afişler,
    Bilinçli Tüketici Afişleri,
    Bilinçli Tüketici İle İlgili sloganları,

    [​IMG]


    Slogan; Grafik ve Web Tasarım alanlarının her ikisindede tasarımın önemli öğelerinden biri olan sloganın farklı anlamlara gelen, espirili ve hedef kitleye sivri zekayla seslenen bir tavrı, aynı zamanda basit ve keyif verici olmalı. Markanın diğer öğelerinde olduğu gibi, sloganda da devamlılık esastır. Çünkü, seçilen slogan tüketiciyle iletişim kurabilmek için kullanılan bir araç.

    Başarılı Sloganın Özellikleri

    İngiltere’de The art and Science of the Advertising Slogan- reklam Slogan sanatı ve Bilimi adlı site, aralarında uluslararası network reklam ajanslarının da bulunduğu çok sayıda kuruma slogan hizmeti veriyor. Sitenin sahibi ve aynı zamanda pek çok reklam kitabının yazarı Timothy Foster, bir reklam sloganının nasıl olması gerektiğini de formülleştirmiş. Bu formüle göre, bir sloganın başarılı olabilmesi için, duruma göre 10 kritere uyması gerekiyor.


    Kışın soğuk günlerinde kilolarca limonu eksik etmemek en iyisi. Çorbadan salataya, ıhlamurdan keke kadar her şeyin içine mis kokulu sulu limonlar gerek. Her ne kadar günümüz insanı ‘nerede o ‘eski limon’lar’ dese ve ‘Genetiği değiştirildi bu limonların’ endişelerine kapılsa da içiniz ferah olsun.

    Çünkü uzmanlara göre bu mevsimde tüketilen limonların hemen hepsi doğal ortamlarında yetişiyor. Sabancı Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Selim Çetiner’e göre ne limon, ne portakal ne de elmanın genetiği değiştiriliyor. Bunların hepsi yüzde 100 doğal ortamlarda ve şartlarda yetiştiriliyor. Ama siz ille de o ‘eski limon’un tatmak ve kokusunu almak isterseniz size ipucu verelim. Eskilerin ‘eski limon’ ya da ‘yatak limon’ dediği dalından koparılıp bekletilmiş sarı renkli, ince kabuklu sulu limondur.

    Malumunuz taze limonun suyundan çok posası olur. Şimdi bu limon meselesi de nereden çıktı demeyin! Aylık gelirimizin büyük bir kısmını mutfak harcamalarına ayırmaktayız. Bu sebeple yiyecek alırken bilinçli bir tüketici olmak hele ki şu günlerde büyük önem taşıyor. Nasıl ki taze, lezzetli ve makul fiyatta olması önemliyse, saklama şartları da aynı derece de önemli. Sadece yiyecek değil elbette, aile bütçesinin doğru kullanılması için kıyafet alışverişinden ayakkabıya, elektronik cihazlardan temizlik ürünlerin alımına kadar dikkat etmemiz ve uyanık olmamız gereken pek çok husus var. Bu hususların pek çoğu Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın internet sitesinden de tüketicilere sunuluyor. Şüphesiz ki alışverişte para kadar bilgi, davranış ve zaman da önemli. Bu nedenle satın alınacak malların kalitesi, fiyatı ve ne zaman alınacağı hakkında bilgi sahibi olursanız sonuç daha memnun edici olur. İşte size bütçenizi en doğru şekilde harcayabilmeniz için unutulmaması gereken gerçekler.

    Ayakkabı alırken

    Bir çift ayakkabının tekleri arasında görünüm, şekil, renk, boyut farkının bulunmamasına dikkat edin.

    Yazın tabanı kösele, kışın ise sentetik ve derisi yumuşak ayakkabıları tercih edin.

    Ayakkabı astarının boya verip vermediğini anlamak için parmağınızı ıslatıp astara sürün.

    Elektronik eşya alırken

    Elektronik ürünler teknolojiye bağlı olarak sürekli gelişiyor. Bunun için ihtiyacınız olan ürünü piyasayı iyice araştırın.

    Ürünün kullanım kolaylığı, evde kaplayacağı alan, bakım ve temizliği, modeli, dayanıklılığı, servis kolaylığı ve firmanın güvenilir olup olmadığı açısından kontrol edin.

    Yiyecek satın alırken

    Alışverişine çıkmadan önce mutlaka bir liste hazırlayın.

    Semt pazarlarında manav ve marketlerden daha ucuz ve taze ürünler bulabilirsiniz.

    Ekmek, et ya da sütü günlük almak en iyisi.

    Mevsiminde yenilen sebze ve meyveler hem daha lezzetli hem de daha ucuz olur.

    Paketlenmiş ürün alırken katkı maddesiz, doğal ve taze olmasına özen gösterin. Son kullanma tarihine dikkat edin.

    Bakliyatların taşlı, böceklenmiş ve küflenmiş olmaması önemli. Bu yiyecekleri bez torbalarda saklayın.

    Meyvelerin iri ve gösterişli olanları yerine düzgün, çürüksüz ve sulu olanlarını seçin.

    Sebzelerin yaprağı bol olanı, patatesin çillenmemiş ve fasulyenin gevrek-kılçıksız olanını almak en iyisi.

    Kıyafet alırken

    İhtiyacınız olan giysilerin listesini çıkarın.

    Alışverişe harcayacağınız bütçeyi önceden belirleyin.

    Fiyat ve kalitelerini karşılaştırabileceğiniz birkaç firmayı önceden gezin.

    Alışverişi aceleye getirmeyin, vaktinizin bol olduğu bir zamanı tercih edin.

    Almayı planladığınız giysileri mutlaka deneyin.

    Beğendiğiniz kıyafetleri alın ve değiştirme veya iade ihtimaline karşı fişini saklayın.

    İhtiyacınız acil değilse beğendiğiniz kıyafetleri sezon sonu indirimlerinden çok daha ucuza alabilirsiniz.

    Temizlik ürünleri alırken

    Güzel kokanı ve uygun bir ambalaja konanları alın.

    Ambalajın üzerinde; okunaklı, kolaylıkla silinmeyen, marka, seri no, net ağırlık, kullanım bilgisi, koruyucu önlemler gibi bilgiler olmasına dikkat edin.

    Temizlik maddelerini mümkün olduğunca kendi ambalajlarında saklayın.

    Ambalajlarının kapağını açık bırakmayın.

    Özellikle toz ve benzeri türdeki deterjanları nemden ve gıda maddelerinden uzak tutun.

    Çamaşırda toz deterjan daha aktifken bulaşıkta sıvı veya krem olanları tercih edin.

    Bilinçli tüketici nasıl olunur,nasıl olmalıdır?

    Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?
    1) Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz.
    2) Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız.
    3) Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız.
    4) Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz.

    5) Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz.

    6) Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz.

    a) Satıcının adı, ünvanı ve adresi,

    b) Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz.)

    c) Satın alınan malın cinsi ve miktarı,

    d) Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)

    e) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı.

    B. YASAL HAKLARINIZ :

    Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;

    1) Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz.

    2) Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz.

    3) Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz.

    4) Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür.

    5) Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır. (Gizli ayııbnı ispat edilmesi gerekir.)

    C. SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :

    Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz.

    a. Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır. Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır.

    b. Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,

    c. Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur.

    D- ÖNERİLER :

    1. Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz.

    2. Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız.

    3. Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız.

    4. Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz.