Bilinçli Tüketici Gazete Haberleri

'Haberler' forumunda YAREN tarafından 6 Nisan 2011 tarihinde açılan konu


  1. Bilinçli Tüketici Haberleri,
    Bilinçli Tüketici Haber,
    Bilinçli Tüketici Gazete Haberleri


    Bilinçli Tüketici Ödülü Haberi

    Şahin, Bilinçli Tüketici Ödülünü Aldı..
    Zonguldak‘ın Alaplı ilçesinde patpat tabir edilen tarım aracının arızalı çıkması nedeniyle mahkemeye başvurarak davayı kazanan yeni patpatına kavuşan Kasımlı köyü Çöngelli Mahallesi‘nde ikamet eden Nurettin Şahin yılın bilinçli tüketicisi ödülünü aldı.
    Alaplı ilçesine bağlı Kasımlı köyü Çöngelli Mahallesi‘nde ikamet eden Nurettin Şahin Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü’nce 14’üncü Geleneksel Tüketici Ödülü töreninde yılın bilinçli tüketicisi ödülünü aldı.

    Alaplı Tüketici Koruma Derneği Başkanı Halit Tekin ile birlikte Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğünce Ankara’da düzenlenen 14’üncü Geleneksel Tüketici Ödülü törenine katılan Nurettin Şahin yılın bilinçli tüketicisi ödülünü aldı.

    Bilinçli Tüketici ödülünü alan Nurettin Şahin, “2006 yılında bir firmadan satın aldığım patpat diye tabir edilen tarım aracının üretim hatalı çıkması üzerine önce ilgili firmaya talepte bulundum. Talebin olumlu karşılanmaması üzerine Alaplı Tüketici Koruma Derneğine müracaat ettim. Tüketici Koruma Derneği Dosyayı inceleyerek davayı Alaplı Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığına götürdü. İlgili şikayet dilekçemi değerlendiren Hakem Heyeti bilirkişi raporlarını inceledi. Bilirkişi raporlarına göre tarım aracının üretim hatalı olduğu tespit edilirken, söz konusu patpatın yenilenmesine karar verildi. İlgili firmanın üst bir mahkemeye itirazı üzerine tekrar görüşülen dava sonucunda Danıştay daha önceki mahkeme kararının aynen uygulanmasına karar verdi. 4,5 yıl süren dava lehime sonuçlandı. Bir yıl içinde 4 ayrı alışverişinde aldığı ürünlerde hata ve kusur olduğunu ve haksızlığa uğradığımı anladım ve tekrar Tüketici Koruma Derneği‘nin yolunu tuttum. Tüketici Koruma Derneği İlçe Hakem Heyetine götürdüğü bu benzer 4 dosyanın da lehime sonuçlanması üzerine Alaplı Tüketici Koruma Derneği‘nin teklifi ve Alaplı Kaymakamlığı‘nın uygun görüşüyle yılın tüketicisi-bilinçli tüketici ödülü adayı olarak Sanayi ve Ticaret Bakanlığı‘na sunuldu. Bakanlıkça oluşturulan özel jüri tarafından ise yılın bilinçli tüketicisi seçilerek ödül almaya hak kazandım” dedi.

    Söz konusu olayların diğer tüketicilere örnek teşkil etmesi gerektiğini belirten Nurettin Şahin, "Tüketiciler olarak satın aldığımız her ne tür ürün olursa olsun, bir ayıp, kusur ve üretim hatası olduğunda bir an önce Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmamız gerekir. Tüketiciler olarak bilinçli olduğumuz müddetçe bu tür olaylar yaşanmaz. Alaplı ilçemize bilinçli ödülünü kazandırdığım için mutluyum" dedi.

    Alaplı Tüketici Koruma Derneği Başkanı Halit Tekin de, "Sanayi ve Ticaret Bakanlığı 14 yıldan beri geleneksel olarak her yıl yedi dalda ödül vermektedir. Bu ödüllerin ilkini Zonguldak Barosu Avukatlarından Avukat Süleyman Aktaş almıştır. 9.‘sunu ise dernek başkanı olarak ben aldım. Bu yıl 14.‘sü verilen bu ödülü yine Alaplı Tüketici Koruma Derneği kanalıyla Nurettin Şahin almıştır.14 yılda Zonguldak olarak 3 ödül alındıysa ve bu ödüllerin ikisi Alaplı‘ ya layık görülmüşse bunda emek ve özveri vardır. Biz Tüketici Derneği olarak vatandaşın haklarını sonuna kadar savunuyoruz" diye konuştu

    beyazgazete​
     



  2. Cevap: Bilinçli Tüketici Gazete Haberleri

    Bilinçli tüketici okulu açılıyor

    Tüketiciler Birliğinin, bilinçli, hakkını arayan bir tüketici profili oluşturmak amacıyla ``Tüketici Okulu`` açacağı bildirildi.
    Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, yaptığı yazılı açıklamada, tüketici haklarının toplumda yaygınlaşması adına tüketicilerin bilinçlendirilmesini hedefleyen ``Tüketici Okulu`` projesini bu ay içinde hayata geçireceklerini belirtti.


    Birliğin 1997 yılından bu yana tüketici haklarının toplumda tanınması ve yaygınlaşması amacına yönelik olarak yoğun çalışma gerçekleştirdiğine işaret eden Kaya, yeni bir proje ile bu konuda önemli bir adım daha atacaklarını ifade etti.


    Kaya, şunları kaydetti:


    ``Bu yılın Mayıs, Haziran, Ekim, Kasım, Aralık aylarının son cumartesi günü gerçekleştirilecek çalışma ile tüketicilere, hakları, hak arama yolları, bilinçli tüketim ve benzeri ana başlıklar altında bir günlük eğitim semineri verilecek ve katılımcılara eğitim sonunda sertifikaları takdim edilecektir. Her biri alanında uzman kişiler tarafından gıda, iletişim, bankacılık, elektronik, ulaşım, çevre, sağlık gibi sektörlerde yaşanan tüketici sorunları ve çözüm yolları anlatılacak ve bu konuda ülkemizdeki ilk örnek çalışmayı oluşturacak olan Tüketici Okulu ile bilinçli tüketici profilinin oluşumuna katkıda bulunulacaktır.``


    Ücretsiz olarak Tüketiciler Birliği Genel Merkez Eğitim Salonunda gerçekleştirilecek Tüketici Okulu`na ``www.tuketiciler.org`` adresindeki internet sitesinden başvuru yapılabileceği bildirildi.
    Kaynak:Haber7​
     



  3. Cevap: Bilinçli Tüketici Gazete Haberleri

    Bilinçlenen tüketici hakkını arıyor

    Son yıllarda medya, sivil toplum ve kamu kurumlarınca yapılan çalışmalar sonucu tüketici bilincinin arttığı belirtildi. Kayseri'de bu yılın ilk altı ayında tüketici hakem heyetlerine 542, Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü tüketici masasına 2 bin 278 olmak üzere 2 bin 820 şikayet yapıldı.Bu rakamlara göre, geçen yılın aynı dönemine oranla tüketici şikayetlerinde yüzde 21'lik artış olduğu belirtildi.

    Kayseri Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Kamil Akçadırcı, tüketici şikayetlerinde sürekli bir artış olduğunu söyledi. Vatandaşların hak arama bilincinin her geçen gün geliştiğini belirten Akçadırcı, "2008 yılı ilk altı aylık dönemde Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine 542, İl Müdürlüğümüz tüketici masasına ise 2278 tüketici şikayeti yapıldı. Geçen yılın aynı dönemine göre tüketici şikayetlerinde yüzde 21'lik bir artış oldu. Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri'ne yapılan şikayetlerin yüzde 72'si tüketici lehine sonuçlandı. Şikayetlerin bin 393'ü 'ALO 175' Tüketici Bilgilendirme Hattı'na telefonla, 824'ü bizzat il müdürlüğümüze başvurarak ve 61'i ise internet üzerinden yapıldı. Yapılan şikayetlerin 861'i ayıplı mal ve hizmet, 418'i kapıdan satış, 412'si kredi kartları, 303'ü garanti belgesi ve satış sonrası hizmetler, 825'i ise diğer tüketici şikayetleri konusunda oldu." dedi.

    Tüketici bilincinin geliştirilmesi için yoğun çaba sarf ettiklerini anlatan Kamil Akçadırcı, öğrencilere eğitim seminerleri verdiklerini kaydetti.

    zaman gazetesi​
     



  4. Cevap: Bilinçli Tüketici Gazete Haberleri

    Bilinç düzeyi yükseliyor tüketici şikâyeti artıyor

    İBB zabıta ekiplerine gelen şikâyet sayısı geçen yıla oranla yüzde 150 oranında arttı. İBB Tüketici Hakları Zabıta Amirliği`ne 2007 yılı içerisinde 2 bin 180 tüketici şikâyeti gelirken bu rakam 2008 yılı içerisinde 5 bin 289`a çıktı.

    İstanbul Büyükşehir Belediyesi(İBB) zabıta ekiplerine gelen şikayet sayısı geçen yıla oranla yüzde 150 oranında arttı. İBB Tüketici Hakları Zabıta Amirliği`ne 2007 yılı içerisinde 2 bin 180 tüketici şikâyeti gelirken bu rakam 2008 yılı içerisinde 5 bin 289`a çıktı.


    Zabıtaya gelen tüketici şikâyet sayısının artmasını vatandaşın tüketici hakları ile ilgili seminer ve etkinlikler ile bilinçlendirilmesine bağlayan İBB Zabıta Destek Hizmetleri Müdürü Bayram Ali Çakıroğlu, `Bu sene 5 bin 700 kişiye bilgilendirme semineri verdik. Etkinliklerde 23 bin vatandaşımıza bilinçli tüketici broşürü dağıttık. Tüketici şikâyetlerine yönelik yaptığımız bu çalışmalar sayesinde konunun yasal çözüm mercii olan tüketici mahkemesi ve hakem heyetlerinin yüklerini de hafiflettik.` diye konuştu.


    Tüketici Hakları Zabıta Amirliği`nce hazırlanan tüketici şikâyetleri raporuna göre, İstanbullular zabıtaya ayıplı mal ve hizmetle ilgili bin 669, 925 kişi kapıdan satışlar, 854 kişi garanti şartları ve servis hizmetleri, 689 kişi etiket ve tarife, 582 kişi sözleşme şartları ve 570 kişi de banka hizmetleri ile ilgili şikâyette bulundu. Zabıta 5 bin 289 şikâyetten 3 bin 526`sında tüketici ile satıcıyı uzlaştırdı. Uzlaşmaya varılmayan şikâyetlerde ise tüketiciler kanundaki yasal hakları konusunda bilgilendirildi.


    Yasin Kılıç, Zaman ​