bilgisayar karşısında otururken sağlıklı ortam

'Soru Cevap' forumunda Misafir tarafından 3 Ocak 2012 tarihinde açılan konu


  1. bilgisayar karşısında otururken sağlıklı ortam nasıl oluşturulur
     



  2. Cevap: bilgisayar karşısında otururken sağlıklı ortam

    Günümüzde gerek iş gerekse hobi için bir çok insan en az 3 saatini bilgisayar başında geçiriyor. Daha verimli bir çalışma, bel, omurilik ve kafa sağlığımız için bilgisayar karşısında hangi pozisyonda durulmalı.

    işte sizlere bilgisayar başında sağlıklı oturmak öneriler

    • Yanlış oturma pozisyonları solunum güçlüğü, bel ve boyun ağrısı, baş ağrısı, sindirim problemleri ve göz yorgunluğuna sebep oluyor. İşte en sağlıklı oturma pozisyonları ve verimlilik için tavsiyeler ve ipuçları:
    • Ergonomik bilgisayar ve masa sandalyesi kullanın, kullandığınız sandalye mutlaka belinize destek sağlamalı.
    • Telefon, kültablası, kahve fincanı gibi sık kullandığınız nesneleri kendinize yakın tutun, bunlara uzanmak vücut pozisyonunuzu bozabilir ve tekrar eden hareketler ağrılara sebep olabilir.
    • Sigara içmeyin, tiryakiyseniz ve içmem şart diyorsanız başka bir ortamda için, böylece bulunduğunuz odanın havasını temiz tutarsınız ve daha az sigara içersiniz.
    • Her 60 dakikada bir ayağa kalkıp küçük yürüyüşler yapın, bilek ve el eksersizleri ve küçük bel hareketleri ağrılarınıza iyi gelecektir.
    • Piyasada bulabileceğiniz ergonomik bel destekleri, boyunluk, yastıklı bileklik gibi ürünler oturma pozisyonunuzu düzeltmenize yardımcı olabilir.
    • Gözleriniz ekranla aynı hizada olmalı, ayaklarınız yere tam ve paralel şekilde basmalı ve bileklerinizi masa üzerinde dinlendirebilmelisiniz.
    • Bacaklarınızı mümkün mertebe sandalye altına sokmayın. Sandalye yüksekliğinizi ayak tabanlarınız yere tam temas edecek şekilde ayarlayın.
    • Sandalye sırtlığınızı yerle 100 veya 110 derecelik bir açıya ayarlayın.
    • Klavyeniz size yakın bir konumda olsun fakat ekrana çok fazla yaklaşmayın. Notebook kullanıyorsanız harici bir klavye kullanmak faydalı olabilir.
    • Doğru Fare kullanımı bilek sağlığınız için çok önemli, mutlaka ergonomik fareler ve mousepad kullanın, bilek yastıklı mousepadler bileğinize destek sağlayarak rahatalama sağlayacaktır.
    • Eğer sık sık dökuman kopyalıyor ve başka bir kaynağa bakarak yazı yazıyorsanız, monitöre takılan kağıt askıları kullanabilirsiniz.
    • Eğer çalışma ortamınızın zemini soğuksa ayaklarınızın altına bir tahta parçası koyarak hem oturma poziyonunuzu düzeltebilir hem de ayaklarınız için ısınma sağlayabilirsiniz.

    [​IMG]