Besinlerin Glisemik İndeks Tablosu

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Yasemin tarafından 29 Ağustos 2013 tarihinde açılan konu


  1. Glisemik indeks karbonhidratların kandaki glukoz düzeylerine olan etkisini ölçme sistemi.Glisemik İndeks değerleri besinin miktarıyla orantılı olarak değişmekle birlikte genel olarak aşağıdaki değerlere sahiplerdir.

    Glisemik indeksi düşük besinler bireylerin daha uzun süre tok kalmalarını sağlarken bu oranın yüksek olduğu besinler kandaki insülin miktarını hızla yükseltmekte ve bunun sonucunda da kan şekerinin hızla düşmesine neden olmakta ve kişiler besin almış olmasına karşın hızla acıkmaktadırlar.

    [IMGALT=http://resim.forumdas.net/upl/uploads/besinleirn-glisemik-indeks-87961.jpg]besinleirn-glisemik-indeks-87961[/IMGALT]

    Sınıflandırma Glisemik İndeks düzeyi Örnekler;

    Düşük Glisemik İndeks 55 veya daha az barbunya, nohut, kuru fasülye, mercimek, fındık, elma, portakal (çoğu meyve ve sebze), makarna, Kepekli ekmek

    Vasat Glisemik İndeks 56 - 69 esmer pirinç, şeker kamışı, çavdar ekmeği, muz (ham), dondurma, fırında patates

    Yüksek Glisemik İndeks 70 veya daha yüksek patates, beyaz ekmek, beyaz pirinç, beyaz şeker, işlenmiş meyve suları, muz olgun karpuz, krakerler, mısır cipsi, mısır gevreği