Bel Kemiği Düzleşmesi

Konusu 'Hastalıklar' forumundadır ve Wish tarafından 8 Aralık 2009 başlatılmıştır.

  1. Wish Üye


    Lomber Lordoz Düzleşmesi


    Vücudumuzun beden veya gövde dediğimiz bölümünde omur (vertebra) adı verilen kemikler üst üste dizilerek omurgayı yani belkemiği (oolumna vertebralis) dediğimiz yapıyı oluşturur. Sert kemiklerden oluşan ve çevresindeki kaslarla çok iyi korunan omurga, vücudun en sağlam bölümlerinden biridir. Omurga deyince vücuda dik duruşunu kazandıran ilgili dokular anlaşılır. Omurga ya da sırt kemiği iskelette yandan bakılınca hafif S harfi şeklinde esnek bir yay bicimındedır Bu duruşu onu, dik haldeyken uğrayacağı sürekli darbelerden korur Ver-tebra kemiklerinin arasında, kıkırdak diskleri vardır Bunlar sayesinde vertebra kemiklerini incitmeden sağa, sola dönmeyi, yere eğilmeyi sağlayabiliriz Disk kayması ya da fıtığı (disk hernısı) denilen durumlarda omurganın hareket yeteneği azalır.
    Ayrıca omurilik sinirleri basınç altında kaldığında şiddetli ağrılar meydana gelir. Beyinle vücut arasında iletişimi sağlayan ayrıca birçok refleks hareketini kontrol eden bir organımız olan omurilik (spınal cord) omurganın içindeki kanalda kuyruk sokumuna kadar uzanır.

    normalde omurganın bel bölgesi , yandan bakıldığında hafifçe öne doğru konveksite gösterir ki , buna normal lordoz denir.
    bel ağrısı nedeniyle omurga etrafındaki kalın adelelerin spazmı sonucu lomber lordoz düzleşir.

    lomber lordoz bir hastalık değil , bel ağrısı sonucu röntgende ortaya çıkan bir bulgudur. hemen her bel ağrısında çekilen röntgen filmlerinde lomber lordoz düzleşebilir.
    hülasa ; bel adelelerinin spazmı sonucu omurganın bel kısmındaki düzleşmenin radyolojik olarak saptanan röntgen bulgusuna "lomber lordoz düzleşmesi" denir.

    Bel ağrılarını önlemek için ; iyi bir fizik tedavi görmeniz ve bazı hususlara dikkat etmeniz gerekmektedir.

    Bel ağrılarını önlemek için öneriler:

    1. Egsersiz ve beslenme:
    •Bel ağrısı yapmayan aerobik egzersizler yapın.
    •Aşırı kilolardan kaçının, eğer varsa aşırı kilolarınızı verin.

    2. Uyurken:
    •Yatınca şeklini değiştirmeyen bir yatak seçin.
    •Yan yatarken sırtınıza binen baskıyı azaltmak için dizinizi bükün (diz probleminiz varsa bu şekilde yatmak dizinizde kontraktürlere sebep olabilir)
    •Sırtüstü yatarken dizlerin altına küçük bir yastık koyun (şayet bir diz hastalığınız yoksa).

    3. Otururken:
    •Sandalyenizin arkalığında belinizdeki normal kavsi koruyabilecek bir destek bulundurun.
    •Masaya yakın oturun ayağınızı yerle temas ettirin.
    •Araba kullanırken pedallara kolay ulaşabilecek şekilde oturun.
    •Kalçanız ile dizlerinizi aynı seviyede tutun.

    4. Ayakta Dururken ve Yürürken:

    •Uzun süre ayakta duracaksanız, sık sık ağırlığı bir bacaktan diğerine aktarın.
    •Mutfakta uzun süre ayakta duracaksanız bir ayağınızın altına bir yükseklik koyun
    •İşinizi kendinizi zorlamayacak bir yükseklik seviyesinde yapın.
    •Dik durun.
    •Ayaklardan birini alçak bir yere koyun.
    •Bastığınız yerin sert zemin olmasına dikkat edin.
    •Sportif, alçak topuklu ayakkabı giyin.
    •Üç doğal kavsinizin hizasını bozmayın.
    •Yürürken yük taşıyorsanız yükün hep aynı elinizde durmamasına dikkat edin. Her iki elde de yük varsa yükleri eşit olarak her iki ele verin.

    5-Eğilirken, Yük Kaldırırken

    •Profesyonel haltercilerin yaptığı gibi başınızı dik tutun, bel kavsinizi koruyun.
    •Dizler ve kalçalarınızı kırarak eğilirseniz üç doğal kavsinizin hizasını korumuş olursunuz.
    •Zeminin dengeli olmasına dikkat edin ve kaldıracağınız yüke yakın olun.
    •Çömelin derin bir nefes alın ve nefesinizi tutarak (karın kaslarını bele destek olması için) yüke yapışın.
    •Dönerken belinizi değil ayaklarınızı döndürün.
    •Yükü göğsünüze yapıştırarak beldeki yükünüzü azaltın.
    •Eğilerek değil çömelerek yükü yere koyun parmaklarınıza dikkat edin.
    •Ayaklarınızın arasını biraz açın ve yükü her iki ayağa eşit dağıtın. Kaldıracağınız ağır yük omuz hizasından daha yüksek ise sağlam bir taburenin üzerine çıkarak yükü alın.

  2. laledevri Üye

    Cevap: Bel Kemiği Düzleşmesi

    bilgi için saol ablacm
  3. Wish Üye

    Cevap: Bel Kemiği Düzleşmesi

    Boyun ve Bel Düzleşmesinin Nedenleri Nelerdir?

    Günlük yaşamımızdaki aktiviteler esnasında boyun ve bel omurgamızı düşünelim. Insanların çoğu iş yerlerinde veya evde çalışırken veya istirahat ederken bu doğal lordozların korunmasına özen göstermezler. Sık sık ve uzun süreli öne eğili işler yaparlar, uzun süreli otururlar ve oturma pozisyonlarına dikkat etmezler, ağır kaldırabilirler, koltuk, kanepe gibi uygun olmayan yerlerde uyuyup dinlenebilirler. Bütün bu hareketler zamanla bel ve boyun lordozunun sürekli zorlanmasına ve aşırı gerilmesine neden olur. Bu da zamanla omurgayı bir arada tutan bağlarda zorlanma ve omurlar arasındaki disk adını verdiğimiz yumuşak yastıkçıklarda yırtılmalar ve deformasyonlara neden olur. Sonuçta zaman içinde lordoz düzleşir. Kişi sık sık geçici bel ve boyun ağrıları, tutulmaları yaşayabilir. Artık mekanik yapısı bozulmuş, diskleri deforme olmuş omurga, çok da zorlayıcı olmayan yükler karşısında dayanıklılığını yitirir.Omurlar arasındaki yumuşak yastığın dışarı doğru fıtıklaşması veya yırtılması, ani gelişen bel yada boyun, bacak yada kol ağrıları ile kendini gösteren “bel-boyun fıtığı” tablosuna dönüşür. Bu tablo fıtıklaşan omurlar arasındaki yumuşak yastığın (disk) kol veya bacağa giden sinirlere veya omuriliği saran hassas zara baskı yapması sonucudur.

    alıntı​
  4. Misafir Ziyaretçi

    Cevap: Bel Kemiği Düzleşmesi

    iyi günler yaklaşık 6 yıldır bel fıtığım var.ilk önce başlangıç dediler ama ağrılar çok şiddetliydi.Fizik tedavi gördüm ama ne yazıkki cevap vermedi.İki yıldırda beldeki 3 omurumun düzleştiğini söylediler bacaklarımdaki ve belimdeki ağrılar iyice arttı.Bazen o kadar zorluyorki nefes bile almıyorum.Şiddetli kraplar oluyor.Burda anlatılan herşeyi günlük hayatımda yapıyorum ama buna rağmen geceleri yatakta bir saat süre ile döne döne zor uyuyorum.Artık ne yapacağımı bilmiyorum çok bunalmış durumdayım15 dakika bile tezgah başında duramıyorum.24 yaşındayım ve iki ay sonra düğünüm var.Hiçbir alışverişe çıkamıyorum.belimdeki ağrı beni mahvediyor.Bu mesajımı gören bana yardım etsin ne yapabilirim.Hangi tedavi artık kesin çözüm olur.Bilen varsa lütfen söylesin.Yıllardır bu ağrılar benimle oldu ama artık dayanılmaz bir hal aldı.....
  5. Misafir Ziyaretçi

    Cevap: Bel Kemiği Düzleşmesi

    benimde annemin belinde düzleşme var yaşam kalitesi cok düştü uyuyamıyor yatarken cok zorlanıyor haftaya emar cekilecek dr birsürü iğne verdi cok çaresisiz mesajımı gören olursa lütfen bize yardım edin kaç doktora gittik ama hiç biri anlamadı hepsi kilodan dedi çaeğresi varmıdır bu bel ağrısının
  6. Misafir Ziyaretçi

    Cevap: Bel Kemiği Düzleşmesi

    iyi günler umarım size yardımım dokunur. benim de tam tersine bel çukurumda artış var. bunun nedeni kötü duruş bozukluğuymuş ve sanırım neden olduğunu biliyorum. bel kemiği düzleşmesini eski haline getirmek için bence en iyi yöntem: dizler bir çekyatın oturulan kısmında, yaslanılan yere dirsekleri koyarak beklemek. sıkılmamak için çekyat pencerenin altına koyulup pencereden dışarısı izlenebilir. böylece kalça dışarı çıkar ve bel aşağı kayar. hergün belli bir süre böyle durunca yavaş yavaş beldeki omurga(lumbar lordosis) eğrilmeye başlayacak ve düzelme sorunu ortadan kalkacak ama fazla durulması halinde bu kez benim ki gibi aşırı eğrilik( exaggerated curve) oluşacağından bu da yine bel ağrısına neden olur bu yüzden aman dikkat :)
  7. Misafir Ziyaretçi

    Cevap: Bel Kemiği Düzleşmesi

    bende de bel düzleşmesi var. bir önceki arkadaşın yazdığı pozisyonu tan olarak anlamadım, umarım yazımı okursun, ayrıntılı anlatırsan çok sevinirim. bu ağrı hiç dinmiyor :(