Beden Eğitimi Isınma Hareketleri

'Spor Gündemi' forumunda YAREN tarafından 17 Mayıs 2011 tarihinde açılan konu


  1. b

    beden eğitimi ısınma hareketleri nelerdir


    Resimli beden eğitimi hareketleri

    ISINMA HAREKETLERİ;
    Isınmış bir vücut her zaman için ısınmamış bir vücuda oranla daha performanslı çalışır
    Aşağıda şekillerini verdiğimiz hareketleri yapmanızı tavsiye ediyoruz Bu hareketleri sadece kaymadan önce değil düzenli aralıklarla yapmakta fayda var.Eğer bu hareketleri yaparken normalden fazla bir ağrı hissediyorsanız, bir doktorla görüşüp onun, sizin için hazırladığı programı uygulamanız yerinde olur
    Unutmayın bu hareketler standart hareketlerdir.

    Bu hareketleri yapmak sakatlanmanızı engellemez ama sakatlanma riskini azaltır
    Sakatlanmanın en kötü yanı bir süre kayamamaktır, bunu düşünün ve snowboard yapabilmek için ısının.

    [​IMG]

    Yukarıdaki şekilde gördüğünüz gibi önce sağınıza sonra ortaya ve en son solunuza uzanarak esniyorsunuz Resimdeki kadar bacaklarınızı açmayı denemeyin bile..

    [​IMG]

    Sağ ayağınızı sol bacağınızın altına atıyorsunuz, daha sonra sol bacağınızı sağ bacağınızın üzerine yerleştirip, öne eğilerek esniyorsunuz

    Bildiğimiz kelebek hareketiyle ısınmaya devam ediyoruz

    [​IMG]

    Sağ ayağınızı sol dizinizin arkasına atıp vücudunuzu belinizden sağ arkaya doğru olacak şekilde duruyorsunuz, Zorlamdan yavaşça..

    Aman belinize dikkat.

    [​IMG]


    Şekildeki gibi egzersizler yaparak bacaklarınızı çalıştırıyorsunuz.

    Sağ ve sol tarafa doğru kollarınızdan belinize kadar esnediğinizi hissedeceksiniz.


    [​IMG]
    [​IMG]

    Bacakların ısınması diğer yerlerin ısınması kadar önemli Dengenizin bozulmaması için bir yere yaslanarak güç alabilirsiniz.

    [​IMG]

    Bacaklarınızı ısındırmaya bu hareketle sürdürebilirsiniz Bu hareketle dizinizin arkasında bir gerilme hissedeceksiniz, diğer hareketlerde olduğu gibi bu hareketi de kendinizi fazla zorlamayın.

    [​IMG]

    İki harekette de destek aldığınız bir yer var.


    [​IMG]
    [​IMG]

    Ve son olarak kolların ısınmasını sağlayan hareketler.

    ANTRENMAN ÖNCESİ VE SONRASI ISINMA VE SOĞUMA HAREKETLERİ

    Sağlıklı spor yapabilmek için uymamız gereken bazı kurallar olduğunu unutmamak gerekir.

    Bu kurallardan belki de en önemlisi antrenman veya maçlardan önce vücudumuzdaki adalelerin spor yapacak hale getirilmesi yani ısıtılmasıdır İyi ısınmamış bir sporcu gerçek performansını sergilemekte gecikecek ve karşılaşmanın başlarında kötü bir grafik çizecektir Bununla birlikte bir sporcunun başına gelebilecek en kötü olaya davetiye çıkarmış olacaktır "SAKATLIK"

    Antrenmanlardan veya maçlardan sonra yorulan ve yıpranan adaleleri dinlendirmekte en az ısınmak kadar önemlidir.

    Kan dolaşımının sağlıklı olması için hareketlerin kesinlikle gösterilen sırayla yapılması gerekmektedir Kaslarınızın iyice gerildiğini hissedin ama yüklenme yapmayın Hareketleri yaparken tavsiye edilen sürelere uyun Her spor dalında değişik adale grupları çalıştığından ısınma ve soğuma hareketleri de farklıdır.