Beden eğitimi ısınma hareketleri resimli anlatım

'Medya Bölümü' forumunda EyLüL tarafından 31 Aralık 2011 tarihinde açılan konu


  1. Sporda ısınma hareketleri çok önemlidir.
    Isınmamış kaslar veya adaleler görevini yapamaz ve vücudumuzda kalıcı,geçici sakatların oluşmasına sebep verirler.
    İnsan vücudunun bölgesel kas yapısı farklı farklıdır.
    Isınmamış bir kasa yük bindiği zaman o kasın veya lifin kopmasına sebep olur.
    lif atması olmazsa,kramp görülebilir.
    Isınmamış bir vücut sakatlığa davetiye çıkarır.
    Lif veya kas kopmalarının tedavileri uzun süreç gerektirir.
    Isınma tekniklerini iyi bilmemiz ve uygulamamız lazımdır.
    Isınma her organımızda yapılmalıdır.
    Isınma hareketleri, yavaş yapılmalıdır ve sert hareketlerden kaçınmalıdır.

    Örnek Beden eğitimi ısınma hareketleri
    hareket-1.
    Resimdeki gibi önce sağınıza sonra ortaya ve en son solunuza uzanarak esneme hareketleri yapın. Ancak sakın resimdeki kadar bacaklarınızı açmayın.
    hareket-2.
    Yerde oturur pozisyona geçin. Sırayla sağ ayağınızı sol bacağınızın altına, daha sonra sol bacağınızı sağ bacağınızın üzerine yerleştirip öne eğilerek esneme hareketi yapın. Daha sonra kelebek hareketine geçin. hareket-3.
    Oturarak yapılan ısınma hareketlerine devam ediyoruz. Sağ ayağınızı sol dizinizin arkasına atıp vücudunuzu belinizden sağ arkaya doğru olacak şekilde duruyorsunuz Zorlamadan yavaşça aynı hareketi diğer bacağınızla yapın.
    hareket-4.
    Bu hareket sırt ve bel kaslarının esnemesine yarayacaktır. Ama belinizi fazla zorlamamaya dikkat ederek yapmanızı tavsiye ediyoruz. Şekildeki gibi egzersizler ile bacak kaslarınızı çalıştırıyorsunuz. hareket-5. hareket-6.

    Bu ısınma hareketinde de önce sağ sonra da sol tarafa doğru kollarınızdan belinize kadar esneyin. Bu hareketi birkaç kez tekrarlayın. Daha sonra bacak kaslarını ısıtmak için yapılan hareketlere geçiyoruz. Bedeb eğitimi dersi öncesi bacakların ısınması çok önemlidir. Dengenizi sağlamak için duvara yaslanarak güç alabilirsiniz.
    hareket-7.
    Eğilip ellerinizi ayak parmağınıza değirerek esneyin. Bu hareketle dizinizin arkasında bir gerilme hissettirecek. Ancak siz yine de bu hareketi yaparken kendinizi fazla zorlamayın.
    Bu hareketler hem kol, hem de bacak kaslarını esneterek ısınmasını sağlayacaktır. Siz duvardan destek almayı ihmal etmeyin.
    hareket-8.

    Sıra geldi kolları her iki yöne daire çizerek esnetmeye. Bu arada beliniz de esneyecektir.
    hareket-9.
    En son ısınma ve esneme hareketimiz de kolların ısınmasını sağlayacağız. Kolları önce içerden dışarıya, sonrada dışarıdan içeriye doğru dairesel hareketlerle döndürün. Bu hareketleri derse başlamadan önce, spora uygun kıyafetleri giyerek kaldığınız yerde yapmanızı tavsiye ediyoruz. .
    hareket-10.