Basketbol pas çeşitleri nelerdir Resimli

Konusu 'Diğer Spor Dalları' forumundadır ve Dark tarafından 17 Şubat 2011 başlatılmıştır.

  1. Dark

    Dark Üye

    Katılım:
    4 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    6.201

    basketbol pas çeşitleri resimli


    Tıpkı futbolda,voleybolda olduğu gibi basketbolda da çeşitli pas çeşitleri bulunmaktadır.

    Temel olarak üç çeşit pas tekniği vardırBunlar göğüs pası,bounce(sektirerek) pas ve baş üstü pastır

    Bu pas çeşidi basketbolda en çok kullanılan pas çeşitlerinden birisidir.

    Çabuk ve kolay yapılabilmesi gibi şut için hazır bekleyen arkadaşınıza eğer doğru bir şekilde atarsanız net sayı yaptırabilecek bir pas çeşididir


    1)Göğüs Pası

    [​IMG]

    Göğüs pası yaparken;

    -Pas vereceğiniz arkadaşınıza dönmeniz gerekir,
    -Topu parmaklarınızla iyice kavramanız gereklidir,
    -Top göğüs hizasında ve dirseklerle desteklenmelidir,
    -Topun atılacağı kişiye doğru bir adım atılmalıdır ve topu dirseklerden kuvvet alarak sert bir şekilde arkadaşınıza atmalısınızTabi sert bir şekilde derken arkadaşınızı yaralayacak bir biçimde değil


    İşte bir göğüs pası örneği



    2)Bounce (Yerden) Pas

    [​IMG]


    Bu pas türü rakip size yakın savunma yaptığında arkadaşınıza topu iletebilmenize yardımcı olurAtış tekniği ve dikkat edilmesi gerekenler aynı göğüs pası gibidirAncak tek farklılığı arkadaşınızla aranızdaki mesafeyi iyi analiz edebilmeniz ve ona göre belli bi noktaya topu çarptırmanızdırBir de avuç içiniz ve parmaklarınızın yere doğru bakması gerekirŞİmdi vereceğim iki resimle beraber daha iyi anlayabilirsiniz








    3)Baş Üstü Pas


    [​IMG]


    Bu pas türü özellikle oyun kurucu mevkiindeki oyuncuların takımdaki uzun oyuncuları beslemek için kullandığı bir pas türüdürAyrıca bu pas türü takım fast breake yani hızlı hücuma çıkarkende tercih edilir


    Bu pasın atılma şekli şu şekilde olmalıdır;
    -Top çift elle kavranır
    -Top başın üzerinde tutulurken dirsekler baş hizasında hafif bükülü konumda olmalıdır
    -Ardından pas atılacak oyuncuya doğru bir adım atılır ve top dirseklerden destek alınarak iletilir