Balık eti ve Omega3

'Sağlık Rehberi' forumunda alemşah tarafından 9 Mart 2010 tarihinde açılan konu


  1. Balık eti ve Omega3

    Balık Etinin Yararı Nedir?

    Balık müthiş bir besindir. Balıkların yaşadığı ortam sudur; yani havasız, yeterli ışığı olmayan ve ayrıca tuzlu olduğu için asitliği yüksek, bunlar da yetmiyormuş gibi oldukça da soğuk bir ortam!

    Balıklar, tüm bu zor şartlara uyum sağlamış müthiş organizmalardır. Dolayısıyla balık yemek, tüm bu özellikleri onlara sağlayan organik yapıları kendi vücudumuza aktarmaktır.

    İnanın, her gün balık yeseniz hiçbir zarar görmezsiniz, tersine sağlığınıza büyük katkısı olur. Böyle bir öneriyi en masum gıda olan sebzeler için bile söylemek doğru olmaz; sürekli yeşil yapraklı sebzeler yemek bir süre sonra protein açığı ortaya çıkarır. Oysa balık, bilinen en çok protein içeren gıdalardan biridir.

    Haftada iki kez balık yemenin (ki bu yaklaşık yarım kilo eder); kalp krizi riskini % 50 düşürdüğü bilimsel çalışmalarla gösterilmiştir.

    Omega 3 Nedir?

    Hemen hemen sadece balık ve bazı deniz ürünlerinde bulunan bir tür yağ bileşiğidir. Son derece yararlıdır. Bol bol yenilmesi tavsiye edilebilecek tek yağ türü (tereyağı v.b. değil) işte budur.

    Unutmayın balık yağının da kalori değeri çok yüksektir ama bu durum omega 3'ün yararlarına ulaşmak için sık sık balık tüketmeye engel olmamalıdır.

    Eğer hala balık yememekte ısrar ediyorsanız o halde bir eczaneye başvurun ve balık yağı kapsülleri satın alın (örneğin; Marinecup). Bu kapsüllerden haftada 5 - 7 adet yutmalısınız.

    Balık yemeyenlere bir öneri daha; omega 3'ü az da olsa içeren iki bitki vardır; keten tohumu ve semizotu; bari bunları bir şekilde tüketmeye bakın!

    alıntı