Bahar Yorgunluğunu Gidermek İçin

'Sağlık Rehberi' forumunda Aysell tarafından 19 Nisan 2009 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]


    Dr. Cem Keçe; Bahar yorgunluğuna güneş ışığına maruz kalma süresi ile mevsime bağlı beslenme değişikliklerinin sebep olabileceğini belirtti.

    Bahar yorgunluğunu gidermek için altın öğütler :

    • Sabahları aç karnına en az 5 dakika yürüyüş yapın

    • 10- 15 dakika aç karnına egzersiz yapın, bu zinde olmanızı sağlar.

    • Yeşil çay tüketin.

    • C, A, B ve E vitaminleri, potasyum, selenyum ve Omega-3 kullanın.

    • pamuklu kumaşlardan üretilmiş kıyafetleri sentetik kıyafetlere tercih edin.

    • Hergün akşam veya sabah duş alın.

    • Probiyotik ve prebiyotik içeriği olan içecekler, bağırsak sistemini güçlendirdiğinden özellikle mevsim geçişleri sırasında bol tüketin.

    • Bahar yorgunluğu ile mücadele etmede dengeli beslenme, iş yerlerinin ve evlerin yeterince aydınlatılması, çalışılan mekanlarda yeteri kadar pencerenin olması da önemli bir ayrıntıdır.
     



  2. Cevap: Bahar Yorgunluğunu Gidermek İçin


    Yeşil çayda neymiş yaa bol bol siyah çay tüketin :f40: :f63::f196:
     



  3. Cevap: Bahar Yorgunluğunu Gidermek İçin

    Valla iyi gelir heralde bunlar dökülüyorum hep uykum var :f73::f30:
     



  4. Cevap: Bahar Yorgunluğunu Gidermek İçin

    Bahar yorgunluğu mu?
    Bana tamamen uzak bir kavram ben bahar temizliği öncesi yorgunluk ve tembellik şikayetiyle burdayım :f106:
     



  5. Cevap: Bahar Yorgunluğunu Gidermek İçin

    Resimdeki kadın bahar yorgunluğundan değilde forumdas net e sörf yapmaktan yorulmuş gibi :):)
     



  6. Cevap: Bahar Yorgunluğunu Gidermek İçin

    Hava değişimleri üzerimizde olumsuz etkiler yaratabiliyor.Şu sıralar baharla birlikte herkesin üzerinde bir rehavet, ağırlık var.:f63:Bahar yorgunluğunu atmak için birkaç öneri daha ekleyelim teşekkürler Ayselim..

    BİR BARDAK SU: Gün boyunca sürekli su içmeye özen gösterin. Sadece çok az susamış olmak bile enerji seviyenizin düşmesine neden olur.
    DUYULARINIZI KULLANIN: Koku duyusu. Güçlü kokular –iyi ya da kötü- duyularınızı harekete geçirerek üzerinizde bir sarsma etkisi gösterir. Uyanık kalmaya ihtiyacınız olduğu ve yorgunlukla savaştığınız zamanlarda nane yağı koklamayı deneyin. Araştırmalar gösteriyor ki nane koklamak yorgunluk hissini yüzde 15 azaltmaya yardım ederken uyanık kalmanızı da sağlıyor.
    KARBONHİDRATLAR: Yorgun hissettiğiniz anlarda makarna gibi karbonhidrat zengini yemeklere hücum edin. Karbonhidratlı yiyecekler kandaki şekerin yavaşça salınımını sağlar Bu olay yani kandaki enerjinin kademeli olarak salınımı, kendinizi yorgun hissettiğiniz zamanlarda bile gücünüzün yüksek tutulmasına yardımcı oluyor. Kıymalı makarna, risotto ve fırınlanmış patates bu iş için ideal olan yiyeceklerin başında geliyor.
    ŞEKERLEME YAPIN: Ofiste küçük bir şekerleme yapmayı ummak çok da gerçekçi değil. Ama eğer elinize böyle bir fırsat geçerse bunu mümkün olduğunca hızlı bir şekilde değerlendirin. 5 dakikadan 15 dakikaya kadar süren kısa uykular yorgunlukla başa çıkmakta size büyük bir avantaj sağlar. Fakat dikkatli olmanızda yarar var çünkü 15 dakikadan fazla süren şekerlemeler sizi mayıştırarak daha da yorgun hissetmenize neden olacaktır.
    KAFEİN TAKVİYESİ: Sert bir fincan kahve uyanıklılığınızı 20 dakika içerisinde arttırır. Fakat lıkırdayan şeyler bütün gün boyunca telaş yaşamanıza neden olabilir ve gece uykuya dalmanızı olumsuz etkiler. Araştırmalar sadece kahve çekirdeklerinin koklanmasının bile uyanık kalmayı desteklediğini gösteriyor. Yani aşırı doza kaçmadan da kafeinin avantajlarından yararlanabilirsiniz.
    GERÇEKÇİ OLUN: İs yerinizde çok fazla gevşeyip rahat hareket edemezsiniz fakat kabul edin ki yorgun hissetmeye başladığınızda hafızanız da zayıflamaya başlayacaktır. Siz yoruldukça yavaşlamaya başlayan hafızanıza güvenmek yerine bir liste yapın ve biraz hız kesin. Böylece işinize daha fazla yoğunlaşmış ve hata yapmaktan uzaklaşmış olursunuz.
    EGZERSİZ: Yürüyüş, koşu ya da jimnastik daha fazla yorgun hissetmenize neden olabilir. Fakat kısa tutulan egzersizler, tempolu kısa bir yürüyüş gibi, dolaşımınızı arttıracak ve yorgun beyin hücrelerinizin daha fazla oksijen almasını sağlayacaktır.
    GÖZLERİNİZİ KAPATIN: Avuçlarınızı çukurlaştırarak ellerinizi kapalı gözlerinizin üzerinde 2 dakika boyunca bekletin. Bu hareket gözlerinize ışık gelmesini engelleyerek gözlerinizin dinlenmesine ve yenilenmesine yardımcı olur. Ayrıca göz damlaları da uykusuzluktan dolayı acıyan gözleri yağlandırmaya yardım eder.