Bahar Yorgunluğuna Karşı Önlemler!

'Kadınca' forumunda Yasemin tarafından 31 Mart 2013 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]



    Bahar ayının gelişi kimimize enerji ve canlanma hissi verirken; kimimizde de halsizlik, yorgunluk hissi, eklem ağrıları, uykuya eğilim, mutsuzluk ve dikkat dağılımı gibi sıkıntılara sebep olabilir.

    Bahar aylarının gelmesi ve Havaların ısınmasıyla birlikte birçok kişi eklem ağrılarından, halsizlikten, sürekli uyku isteğinden bahsediyor ve bu da bahar yorgunluğu olarak isimlendiriliyor.

    Baharın gelmesiyle Beslenmenizde yapacağınız bazı değişikliklerle bahar yorgunluğunu üzerinizden rahatça atabilirsiniz.Baharda artan stresi azaltmak için B grubu vitaminleri yönünden zengin gıdaları mutlaka tüketmelisiniz. Tam tahıllı ekmekler, kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler, et ve süt ürünleri gibi ürünleri bolca tüketmeniz gerekmektedir.

    Öğün sayımızı artırmak, sindirim sistemimizin zorlanmaması için çok önemli olacaktır. Öğün araları 2.5-3 saat arayla olmalı, uzun süre aç kalınmamalı ve birden yemeğe yüklenilmemelidir.

    Günde en az 14 bardak su tüketilmesi gerekmektedir.Günlük sıvı tüketiminin artırılması, baharda değişen hormonal ve çevresel etkilerin vücudumuzda yaratacağı şişkinliği azaltacağından oldukça önemli yer taşımaktadır.

    Asitli içecekler vücudumuzdaki şişkinliği arttıracaktır dikkat edilmeli daha az tüketme yoluna gidilmelidir bu içecekleri.Bu içecekler yerine ayran bol bol su ve taze sıkılmış meyve suyu içmeye özen göztermelisiniz.