Bahar Yorgunluğuna Karşı Ne Yapmalı?

'Sağlık Rehberi' forumunda Eylem tarafından 17 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Eylem

    Eylem Editör Site Yetkilisi


    Bahar Yorgunluğuna Karşı Ne Yapmalı?

    [​IMG]


    İnsanlar genel olarak kışları çok çalışmayı ve yazları da çalışmayı severler. Bahar zamanlarda üzerlerinde bir yorgunluk bir halsizlik başlangıcı olur. Vücudun kendini yenilediği bu dönemde bu şekilde durumların olması normal olarak karşılansa da insanlar bu zamanlarda kendilerine daha dikkat etmeliler. Çünkü halsizlikler ya da çeşitli mevsimsel hastalıklara neden olabilir bahar ayları. Bu gibi sorunlarla karşılaşmamak için ve vücudumuzun sağlığı için ve de bahar yorgunluğunu atmamız için çeşitli yollar yöntemler vardır isterseniz sizler için biraz bilgi verelim.

    Bahar Yorgunluğuna Karşı Ne Yapmalı?
    Baharda artan stresi, sıkıntıları azaltmak için B grubu vitaminleri zengin gıdaları mutlaka tüketmeye ailemize ve sevdiklerimizin tüketmesine yardımcı olmalıyız. Tam tahıllı ekmekler, yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagiller, et ve süt ürünleri gibi benzeri vitaminlerin tüketimine önem vermeliyiz. Antioksidan vitaminler vücudumuzun yararlı olmayan çevreden bulaşacak tepkilere karşı koruyuculuğunu arttırdığı bizleri koruduğunu görebiliriz. E vitamini, C vitamini, A vitamini, selenyum ve çinko, güçlü antioksidan özelliklerine sahip vitaminler olduğunu söylemeliyiz. C vitaminin bakımından zengin besinler; biber, maydanoz, turunçgiller, brokoli, soğan, kereviz, çilek ve kiviyi sizler için söyleyebiliriz. A vitamininden zengin besinler: Balık, kırmızı et, yumurta sarısı, süt, yoğurt, havuç, , şeftali, kayısı, tatlı kabak, kavun ıspanak, brokoli, tere, maydanoz, dereotu ve roka gibi besinleri de A vitamini olarak sayabiliriz. E vitamininden zengin besinler: Bitkisel yağlar, yeşil yapraklı sebzeler, yağlı tohumlar, yumurta ve kepeği ayrılmamış un olarak sayabiliriz.

    Diğer taraftan şunlara da dikkat etmeliyiz. Günlük öğün sayımızı artırmalı, sindirim sistemimizin zorlanmaması için çok önemli olduğunu unutmamalısınız. Öğün araları 2,5 – 3 saat arayla olmalı, uzun süre aç kalınmamalı ve birden yemeğe geçilmemeli yoğun şekilde yemek yenilmemelidir. Günlük sıvı tüketiminin artmasını sağlamalıyız, baharda değişmesi beklenen hormonal ve çevresel etkilerin vücudumuzda yaratacağı şişkinliği azaltacağından dolayı önem verilmelidir. Gün içerisin de 10-14 bardak arası su tüketimine önem ve özen göstermeliyiz. Kola ve kahve benzeri kafein içeriği yüksek içecekler ve alkol tarzı ürünlerin tüketimi, stresi ve vücuttaki ödemi arttıracağından dolayı uzak durulması gerekli içeceklerden olduğunu söylemeliyiz.