Bağışıklık Sistemini Güçlendirme Yolları

'Sağlık Rehberi' forumunda Eylem tarafından 17 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Eylem

    Eylem Editör Site Yetkilisi


    Bağışıklık Sistemini Güçlendirme Yolları

    [​IMG]
    Bağışıklık sistemi bizi hastalıklara karşı koruyan bir kalkandır. Eğer bağışıklık sistemimiz zayıf olursa mikropların vücudumuza girmesi ve bizi yatağa düşürmesi çok daha kolaydır.

    Bağışıklık sistemi vücudumuzu bakteri, virüs gibi mikroorganizmalara karşı korur ve olası enfeksiyonlara karşı savunur. Sağlığımızı yakından ilgilendiren bağışıklık sistemi yanlış beslenme, uykusuzluk, aşırı yorgunluk, sinir ve stres gibi nedenlerden dolayı zayıf düşebilir. Bağışıklık sistememiz genetik yatkınlık, çevre kirliliği ya da radyasyon gibi faktörlerden etkilenebilir.

    Bağışıklık sistemi ne kadar güçlü olursa insanın hastalıklara karşı direnci de o kadar güçlü olur. Günlük yaşantınızda sebze ve meyveyi sofranızdan eksik etmeyin. Özellikle mevsiminde yenilen meyve ve sebzelerden antioksidan alırız ki bu da bağışıklık sistemimizi güçlendirir.

    Diyet yapacağım diye tek tip beslenmek fazlasıyla hatalı bir davranış olur. Tüm besinleri yeteri kadar tüketmeniz önemlidir. Dengeli beslenmenin önemi bu noktada ortaya çıkmaktadır. Eğer dengeyi sağlayamaz iseniz metabolizmanız dengesini kaybeder ve hastalıklara zemin hazırlar.

    Omega 3 kötü kolesterolün düşmesine neden olur. Bunun için balık tüketimi vücudumuz için oldukça önemlidir. Özellikle çocuklara bol balık yedirmek ileriki yaşlar içinde önemlidir.

    Hem siz hem de aileniz için sabah kahvaltısının önemini göz ardı etmeyin. Güne güzel bir kahvaltıyla başlayın. Özellikle hazır ve donmuş gıdalar tüketmemeye özen gösterin. Sağlıklı bir beslenme bağışıklık sisteminin en iyi dostudur.

    Yürüyüş yapın hayatınızda spora yer açın. Haftada 3 gün en az yarım saat yürümek vücut sağlığı için gereklidir. Yakın mesafelere giderken araç kullanmak yerine yürüyerek giderek hayatınızda yürüyüşe yer verin.

    Uyku saatlerinize dikkat edin. Gece uykunuzu düzenleyin ve en az 6 saat deliksiz uyumaya çalışın. Bazı hormonların gece salgılandığı düşünülünce gece uykusunun önemi ortaya çıkacaktır.