Bacak Eritme Hareketleri

Konusu 'Kişisel Bakım' forumundadır ve Blue tarafından 13 Temmuz 2010 başlatılmıştır.

  1. Blue Üye


    Bacak Eritme Hareketleri
    Bacak Eriten Hareketler
    Bacak Eritme Egzersizleri

    [​IMG]

    Egzersiz yapmak bacak , basenleri ve selüliti önlemede bir derece etkileyebilir. Yürüme, yüzme gibi düşük tempolu egzersizler kan ve lenf yolları dolaşımını hızlandırır. Ancak egzersizin etkili olabilmesi için, egzersizlerin sıklıkla görüldüğü bölgelere yönelik olması gerekir. Fakat bunu başarmak da kolay değildir..

    Egzersizlerin yanısıra, diyet de etkili olabilir. Fakat vücuttaki yağ tabakasının kalınlığı diyetle azalsa bile, kalça ve baldır bölgelerindeki yağı eritmek daha zordur..

    Bacak ve basenleri inceltmek için yapılması gereken egzersizler şunlardır

    Şehir dışında: Kendinize 2-3 kilometrelik bir parkur seçmekle işe başlayın. İlk 10 dakika boyunca koşmayın, kısa ve sık adımlarla yürüyün. Daha sonra 20 dakika boyunca koşun. Somut hedefler belirleyin. Örneğin 200 metre uzaklıktaki ağaca kadar yürüyeceğim, diğerine kadar yürüyüşümü tempolu hale sokacağım ve sonra koşacağım. Zaman ve mesafeyi aynı şekilde ayarlayarak bunu en az on kere tekrarlayın. Yeterince antrenmanlı olduğunuza inanıyorsanız, elektrik direği, ağaç gibi hedeflere doğru kısa ve tempolu adımlarla yürüyün ve diğer hedefe doğru hızınızı sürekli arttırın.

    Şehirde: Bir parkı ya da az kullanılan yolları tercih edin. Hedefler bir bank, bir trafik levhası ya da bir sokak lambası olabilir. Spordan sonra: Kalçalarınızda ve bacaklarınızda kırıklık olmaması için 5 dakika daha yürüyün ve rahatlama hareketlerini uygulayın.

    Bacak arkaları için: Bir ağaca (duvar da olabilir) yüzünüzü dönün ve ellerinizi gövdesine yaslayın. Bir bacağınızı öne doğru bükün diğerini gergin tutun. Topuğunuzu yerde tutarak ağacı hareket ettirmek istiyormuşsunuz gibi itin. 30 saniye boyunca bu pozisyonu koruyun. Daha sonra aynı hareketi diğer bacak için uygulayın. Gövdenizi yumuşak hareketlerle dizinize doğru eğin ve nefesinizi düzenli ve yavaş almayı ihmal etmeyin. Pozisyonunuzu 30 saniye koruyun ve bacağınız değiştirerek devam edin.

    Bisikletle gezinti yapmakta yararlıdır.

    Şehir dışında: Bisikleti önce 5 dakika boyunca düz bir alanda sürün, sonra 30-40 dakikalık bir gezintiye çıkın. Vitesi düşürerek pedalların daha yavaş dönmesini sağlayın. Böylelikle kalbiniz daha çok çalışacak va dha az yorulacaksınız. Koltukta gergin oturmayın ve gidonu çok sıkı tutmayın. Vücudunuzun üst kısmını gevşek tutun ve bu zamanı karnınızı çekip iterek kaslanması için hareket ettirmekte kullanın.

    Şehirde: Önce arabaların vızır vızır geçmediği, sakin bir yol bulun. Demin açıkladığımız yöntemle bisikleti sürün ve klabalık yollarda da konsantrasyonunuzu korumaya bakın.

    Kalçalar için: Yine bir ağaca veya duvara karşı yüzünüz dönük haldeyken, tek elinizi destek almak için ağacın gövdesine yaslayın. Diğer elinizle ayak bileğinizden tutarak topuğunuzu kalçalarınızın hizasına ne kadar kaldırabiliyorsanız kaldırın. 30 saniye bu pozisyonda kaldıktan sonra bacak değiştirerek devam edin.

    Kalçaların arkası için: Bir ağaç kütüğünün ya da bir bankın üzerine bir bacağınızı koyun, diğer bacağınız yere basılı kalsın.

    Spordan sonra: Bacaklarınızı epey zorladınız, rahatlatmak için şu birkaç hareketi uygulayın:

    Bacak arkaları için: Bisikleti düşük bir vitese alarak ayağa kalkın. Önce bir topuğu sonra diğerini kullanarak bisikleti yavaşça sürün.

    Gevşemek için: Bir ayağınızı pedaldan çekip bacağınızı silkin. Aynısını diğer bacağınız için de uygulayın.

    Ayrıca “Leg Macig” cinsi aletlerde ; bacak , kalça ve basenlerinizi inceltmek için kullanabileceğiniz bir başka alternatifdir.
    Leg Magic günde sadece birkaç dakikada istediğiniz bacaklara ve kalçalara sahip olmanıza yardımcı olur. ..Leg Magic’in özel olarak tasarlanmış eğimli rayları üzerinde yapılan kısa ve kontrollü hareketler normalde çalıştırması zor olan üst bacakların iç ve dış kısmındaki kasları hedeflemektedir. Leg Magic, normalde çalıştırmakta zorlandığımız iç bacak bölgesini inceltmekte etkilidir ve kendi vücut ağırlığımızı kullandığımız için ağırlık ayarlamak gibi zor işlerle uğraşmak da gerekmez. Ayrıca bu cihaz dayanıklı süngerli tutunma yerlerine, kaymaz pedallara ve çok dayanıklı bir çelik konstrüksiyona sahiptir. Kolayca katlanıp kaldırılabilir.
    Leg Magic ile bel, basen, karın, üst ve alt bacak kasları aynı anda çalışır. tüm kaslarınızı harekete geçirir ve günde birkaç dakika kullanıldığında formun korunmasına yardımcı olur. Her yaş grubundan kullanıcı için zorlanmadan, enerjinizi tüketmeden spor yapmak için uygundur.
    Sağlıklı günler dilerim.

    Dr. Ümit Hazar
     

Sayfayı Paylaş