Bacak Bölgesi İçin Egzersiz önerileri

Konusu 'Sağlık Rehberi' forumundadır ve Wish tarafından 1 Haziran 2009 başlatılmıştır.

  1. Wish Üye

    Bacak Bölgesi İçin Egzersizler ve Öneriler

    EGZERSİZ 1

    Faydası: Bacakları ve kalçayı güçlendirir. Önemli miktarda kalori harcamaya yardımcı olur.

    Uygulama: Ayakta dik durun. Bacaklarınızı yana doğru açın. Kalçanızı mümkün olduğunca geriye doğru atarak dizlerinizi bükün.

    Egzersizi yaparken:
    - uzağınızdaki bir sandalyeye oturmaya çalıştığınızı hayal edin
    - kalçanızı diz hizasına kadar getirmeye çalışın
    - dizlerinizi öne doğru çıkarmayın
    - harekete başlarken soluk alın bitirirken verin.

    EGZERSİZ 2
    Faydası: Bacakların ön kısmını güçlendirir.

    Uygulama: Ayakta dik durun. Bir bacağınızı öne alın. Arkadaki bacağınızı dizinizi bükerek kalça hizasına kadar öne doğru kaldırın. Her seri sonunda bacak değiştirin.

    Egzersizi yaparken:
    - öndeki bacağınızı hafifçe bükülü tutun
    - dizinizi kalça hizasından daha yukarı kaldırmaya çalışmayın.

    EGZERSİZ 3

    Faydası: Bacakların ön kısmını güçlendirir.

    Uygulama: Ayakta dik durun. Bir bacağınızı hafifçe tekme atar gibi öne doğru uzatın. Her seri sonunda bacak değiştirin.

    Egzersizi yaparken:

    - havadaki bacağınızı yere paralel ve kalça hizasında tutun
    - seriyi tamamlamadan ayağınızı yere koymayın
    - arkaya doğru eğilmeyin.

    EGZERSİZ 4
    Faydası: Bacakların arka kısmını güçlendirir.

    Uygulama: Ayakta dik durun. Vücudunuzu hafifçe öne doğru eğin. Bir bacağınızı dizden bükerek arkaya kalça hizasına dek kaldırın. Her seri sonunda bacak değiştirin.

    Egzersizi yaparken:
    - hareket sonrası ayağınızı yere koyarken parmak uçlarınıza basın
    - bacağınızı kalçanıza değecekmiş gibi çekin
    - omurlara binen yükü hafifletmek için ellerinizi bir duvara dayayarak destek alabilirsiniz.

    EGZERSİZ 5

    Faydası: Bacakların iç kısmını güçlendirir.

    Uygulama:
    Yanlamasına uzanın. Üstte kalan bacağınızı bükün altta kalanı yukarı doğru kaldırın. Her seri sonunda bacak değiştirin.

    Egzersizi yaparken:
    - sırtınızı dik tutun
    - bacağınızı çok yukarı kaldırmaya çalışmayın


    BACAKLARI GÜÇLENDİREN SPORLAR:

    Jogging: bacak kasları için idealdir.
    Yüzme: vücuttaki hemen hemen tüm kasları çalıştıran komple bir spordur. 40 dakikalık bir yüzme seansı (kulaç atarak) kolayca netice almanıza yardımcı olacaktır.

    Su jimnastiği: su içinde yapılan hareketler kolay gibi görülse de su basıncına karşı koyarak yapıldığı için direnci ve sıkılığı daha çabuk artırır.
    Bisiklet: spor salonunda veya açık havada bacakları sıkılaştırır ve kaslandırır.

    Karate:
    bacak ve karın kaslarını çok çalıştırır. Haftada 2 seansla çok çabuk netice almak mümkündür.

    ÖNERİLER

    * Mümkün olduğunca çok hareket edin: günde en az yarım saat yürüyün asansör yerine merdivenleri tercih edin.
    * Duşla soğuk su masajı uygulayın: dolaşımı hızlandırır hücre içi yenilenmeyi hareketlendirir ve yağ eliminasyonunu hızlandırır.
    * Çok su için: vücudunuza nem sağlar ve dayanıklılığını artırır.
    * Bol bol derin nefes alın: stresi yok eder sakinleştirir yanma işlemini hızlandırır ve zehirli maddelerin atılmasını kolaylaştırır.
    * Doğru düzenli ve dengeli beslenin.