Bacak basen inceltme hareketleri

'Sağlık Rehberi' forumunda Büsra tarafından 14 Mayıs 2010 tarihinde açılan konu


  1. Bu hareket; Bacakları ve kalçayı güçlendirir. Önemli miktarda kalori harcamaya yardımcı olur.
    Uygulama: Ayakta dik durun. Bacaklarınızı yana doğru açın. Kalçanızı mümkün olduğunca geriye doğru atarak dizlerinizi bükün.
    Egzersizi yaparken:
    - uzağınızdaki bir sandalyeye oturmaya çalıştığınızı hayal edin,
    - kalçanızı diz hizasına kadar getirmeye çalışın,
    - dizlerinizi öne doğru çıkarmayın,
    - harekete başlarken soluk alın, bitirirken verin.

    Faydası: Bacakların ön kısmını güçlendirir.
    Uygulama: Ayakta dik durun. Bir bacağınızı öne alın. Arkadaki bacağınızı dizinizi bükerek kalça hizasına kadar öne doğru kaldırın. Her seri sonunda bacak değiştirin.
    Egzersizi yaparken:
    - öndeki bacağınızı hafifçe bükülü tutun,
    - dizinizi kalça hizasından daha yukarı kaldırmaya çalışmayın.

    Faydası: Bacakların ön kısmını güçlendirir.
    Uygulama: Ayakta dik durun. Bir bacağınızı, hafifçe tekme atar gibi öne doğru uzatın. Her seri sonunda bacak değiştirin.
    Egzersizi yaparken:
    - havadaki bacağınızı yere paralel ve kalça hizasında tutun,
    - seriyi tamamlamadan ayağınızı yere koymayın,
    - arkaya doğru eğilmeyin.

    Faydası: Bacakların arka kısmını güçlendirir.
    Uygulama: Ayakta dik durun. Vücudunuzu hafifçe öne doğru eğin. Bir bacağınızı dizden bükerek arkaya, kalça hizasına dek kaldırın. Her seri sonunda bacak değiştirin.
    Egzersizi yaparken:
    - hareket sonrası ayağınızı yere koyarken parmak uçlarınıza basın,
    - bacağınızı kalçanıza değecekmiş gibi çekin,
    - omurlara binen yükü hafifletmek için ellerinizi bir duvara dayayarak destek alabilirsiniz.

    Faydası: Bacakların iç kısmını güçlendirir.
    Uygulama: Yanlamasına uzanın. Üstte kalan bacağınızı bükün, altta kalanı yukarı doğru kaldırın. Her seri sonunda bacak değiştirin.
    Egzersizi yaparken:
    - sırtınızı dik tutun,
    - bacağınızı çok yukarı kaldırmaya çalışmayın,