B Vitamini Olan Besinler

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Aysell tarafından 27 Kasım 2011 tarihinde açılan konu


  1. B Vitamini Olan yiyecekler
    B vitamini içeren besinler nelerdir
    B Vitamini Olan Besinler nelerdir



    B1 vitamini
    Karbonhidratlardan enerji üretimi, beyin fonksiyonları ve sindirim sistemi için gerekli proteinleri vucudun kullanabilmesini sağlar.Kas ve sinir sistemi için gereklidir.Eksikliğinde hafıza zayıflığı, güçsüzlük, iştahzısızlık, dikkatsizlik,kabızlık, mide ağrısı, ayak ve ellerde karıncalanma görülür.

    Buğday, baklagiller karaciğer, ıspanak,, bamya, fasülye, pancar, badem, ceviz, fındık, esmer pirinç, yulaf, mısır,koyun eti, sığır eti, balık ve sütte bolca bulunur.

    B2 vitamini
    enerji üretimi için gerekli.Protein karbonhidrat ve yağklardan enerji üretilmesine katkı sağlar.Vücuttaki asit dengesini düzenler. Cilt,saç, tırnak ve gözler için önemli bir vitamindir.

    Süt ve süt ürünleri, karaciğer, böbrek, mantar, elenmemiş undan yapılmış ekmek, cerealler, badem, yeşil sebzeler,havuç,fındık, mercimek ,patetes gibi besinlerde ve sebzelerde bulunur.

    Eksikliğinde Gözlerde yanma ve bulanıklık, parlak ışığa hassasiyet, katarakt, yağlı saçlar, cilt sorunları, tırnakların çabuk kırılması, dudaklarda çatamalar gibi cilt ve deri problemleri görülür.

    B3 vitamini
    Protein karbonhidrat ve yağklardan enerjiüretimi, beyin fonksiyonları ve cilt sağlığı için gereklidir. Kan şeker seviyesini dengeler.Kanda kolesterol seviyesini düşürür.

    Karaciğer, böbrek, balık, tavuk, ekmek, cerealler, mantar, baklagiller, fıstık, fıstık yağı, ceviz, fındık, badem, bira mayası, esmer pirinç, esmer makarna,kabak ,incir, hurma

    Enerji azlığı, ishal, , baş ağrısı, bellek zayıflığı, uykusuzluk sıkıntı, çabuk kızma, depresyon, dişeti kanamaları veya hassasiyeti, sivilce, egzama.

    B5 vitamini
    Enerji üretiminde rol oynar. Beyin fonksiyonları ve sinirler için önemli. Cilt ve saç sağlığında önemli etkisi vardır.
    Doğada çok miktarda vardır.Bağırsaklarda da bir miktar sentez edilebilir.
    Karaciğer, böbrek,tavuk, yumurta, kırmızı et, buğday, mısır ve baklagillerde bolca bulunur.
    Ayrıca bir miktar bağırsaklarda da yapılmaktadır. Eksikliği kan şekerinde düşme, ellerde titreme, kalp çarpıntıya neden olur .Kramplar, ayaklarda yanma hissi, erken yorulma,enerji kaybı ve güçsüzlük.

    B6 vitamini
    Beyin fonksiyonları, hormonların üretimi için gerekli. Seks hormonlarını dengeler. Alerjik reaksiyonları engelleyen bir vitamindir.
    Karaciğer, böbrek, kırmızı et, balık, yumurta, ekmek, bamya, fasulye, yulaf, mısır, pirinç de bolca bulunur.
    Eksikliğinde güçsüzlük, hafıza kaybı, çarpıntı,kansızlık, ciltte kuruluk, görme problemleri, uyuşukluk görülür.

    B11 vitamini
    Kırmızı kan hücreleri ve sinir dokularının oluşumunda rol oynar. Hücre bölünmesi için gereklidir.
    Büyümeyi sağlar
    Karaciğer, böbrek, kırmızı et, ıspanak, marul, yumurta, ekmekte bulunur.
    Anne karnındaki bebeğin sinir sisteminin gelişimi için de gereklidir. Eksikliğinde iştahsızlık, kilo kaybı, bulantı, kusma, ishal, baş ağrısı, unutkanlık, çarpıntı oluşur.

    B12 vitamini
    Protein kullanımı, dna sentezi,ve sinirler için gerekli. Kanda oksijenin taşınmasına yardımcı olur.Enerji üretiminde rol oynar.. Besinlerle veya sigara gibi alışkanlıklarla vücuda giren siyanürü etkisiz hale getirir. Zehirli maddelere karşı çok iyi bir koruyucudur.
    Karaciğer, böbrek,koyun eti, hindi,somon, ton, uskumru gibi yağlı balıklar, yumurta, peynir,sütte bulunur.

    Eksikliğinde dilde hassasiyet dişlerde sıcağa ve soğuğa karşı hassasiyet, şişme, kızarma, hayal görme, depresyon, adalelerde kasılmalar, sinir iltihaplarına bağlı olarak el ve ayaklarda uyuşma, karıncalanma, yanma şikayetleri , kabızlık oluşur