az uyumanın yolları

'Sağlık Rehberi' forumunda HazaN tarafından 3 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu


  1. Az uyumak için ne yapmalıyız
    Az uyumanın çaresi

    Uykuyu çok seviyorum ve gece kaçta yatarsam yatayım sabahları uyanamıyorum diyorsanız hayatınıza biraz çeki düzen verin. Yatarken sabah erken kalkmanız gerektiğini düşünün ve sizi bekleyen kocaman güzel bir gün olduğunuda aklınızdan çıkarmayın. Bunun yanında aşağıdaki maddelerde işinize yarayabilir. :f40:
    # Stresten kaçın: Spor yapın (ama yatmadan iki saat önce değil). Dengeli beslenin. Sigarayı bırakın. Çay ve kahveyi azaltın.
    # Gürültü: Sokak gürültüsünü engellemek, sesli cihazları yatak odasından çıkarmak, çare olabilir.
    # Işık ve elektrikli cihazlar: Yatmadan hepsini kapatın, perdeleri çekin. Işık uykuya mani olur. Elektronik cihazlar, hatta gece lambası dahi sıcaklığı arttırır.
    # Küçük yatak: Uzmanlara göre yatak en az 180x240 cm boyutlarında olmalı.
    # Alkollü içkiler: Yatmaya yakın alkollü içkiden kaçının.
    # Yalıtım yaptırın: Isı yalıtımlı mekânlar kışın sıcak, yazınsa serin olur. Yalıtımla soğutma cihazlarının harcadığı enerji de yüzde 50 azalıyor.
    # Klima edinin: Uygun büyüklük ve güçte klima satın alın. Klimayı dış ortamdaki sıcaklığın en fazla 5-6 derece altına göre ayarlayın.
    # Cep telefonu: Fransa’da yapılan bir araştırmaya göre yatak odasında cep telefonu çalması, kaliteli uykudan ortalama 50 dakika çalıyor.
    # Fazla yemeyin: Aşırı yağlı ve şekerli yiyecekler uyutmaz. Sıcak havada hafif yiyecekler yiyin ve yemek ile uyku arasına en az üç saat koyun.
    # Su gibisi yok: Terleme, su ve elektrolit kaybına yol açar. Sıcakta serinlemek için bol su için. Günlük ihtiyaç 1.5 litre.
    # Duş alın: Yatmadan önce (en fazla 37 derecede) alınacak ılık bir duş uyumaya yardım eder. Duştan sonra saçınızı ıslak bırakmak da faydalı olacatır.
    # Buzlu çarşaf: Nevresim takımlarını derin dondurucuda bekletin ve yatmadan önce serin.