Ayıplı malın iade ve bildirim süresi ne kadardır?

'Sosyal Konular' forumunda HazaN tarafından 13 Nisan 2014 tarihinde açılan konu


  1. Ayıplı mal denince ne anlamak lazım?

    Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

    Teslimden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların teslim anında var olduğu kabul edilir.

    Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketicinin seçimlik hakları bulunmaktadır.

    Bunları şu şekilde sıralayabiliriz;

    • Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
    • Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
    • Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
    • İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
    Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

    Ayrıca internet üzerinden kredi kartıyla yada kapıda teslim ürünlerde Satın alınan malın ayıplı olduğu anlaşıldığı takdirde 15 gün içinde iade edilebilecek. Tüketici aldığı malı iade ettiğinde parasını geri alma, ayıp oranında indirim ve ücretsiz onarımı seçeneğini talep edebilecek.