ayıplı mal

'Soru Cevap' forumunda Misafir tarafından 8 Mart 2012 tarihinde açılan konu


  1. konya ilinden aldığımız ikinciel kamyon icralık çıktı ödemeyi yapmıştık komyonu plakayı bağladılar maadi gücüm olmayınca dava açamadım aradan 6 sene geçti ne yapabilirim
     



  2. Cevap: ayıplı mal

    Aldığınız ürünün arızalı ya da yasal adıyla ayıplı çıkması durumunda neler yapmanız gerektiğini baştan bilirseniz çok üzülmezsiniz.

    Öncelikle tüketici olarak yalnız olmadığınızı, bazı yasal haklarınız olduğunu bilmeniz gerekiyor.

    Ayıplı mal

    Madde 4- Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

    denmektedir. Demek ki satın aldığımız ürün arızalı çıktığında buna karşı bir şeyler yapmak için 30 gün süremiz var. Bu süre içinde neler yapabiliriz, nelerle karşılabiliriz bir göz atalım.

    Herşeyden önce fatura ve garanti belgesi alın. Garanti belgesini mutlaka kaşeletip onaylatın. Böylelikle olası sorunların çözümünde oldukça avantajlı duruma geçersiniz. Bazen fatura garanti belgesi yerine de geçebilmektedir.

    Aldığınız ürün arızalı çıktığında faturanızın bir fotokopisini saklayın, sonra faturanızın aslıyla birlikte satıcı firmaya başvurun. Satıcı firma ürününün arızalı olup olmadığını belirlemek için servise göndermek isteyecektir. Bu durumda size Servis Formu doldurup imzalatacaklardır. Eğer yeni aldığınız ürünün tamir görmesini istemiyorsanız imza atmadan önce üzerine Tamir istemiyorum. Arıza tespiti istiyorum." yazmalısınız. Böylelikle yetkili servis sizin onayınız olmadıkça ürüne müdahalede bulunamayacaktır.