Atıştırmayı Bastırmanın Yolları

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Destina tarafından 20 Haziran 2009 tarihinde açılan konu


  1. Yemek yedikten 1 saat sonra şayet yine acıkıyorsanız ne yapmalısınız?

    [​IMG]

    Canımız sıkıldığında, üzüldüğümüzde, sinirlendiğimizde bir şeyler atıştırma gereksinimi duyuyoruz. Bu da genelde; çikolata, şeker, goflet, kuruyemiş gibi kalorisi oldukça yüksek besinler oluyor. Halbuki atıştırma isteğimizi bastırmanın da yolları bulunuyor. Bu yolları Türkiye Diyetisyenler Derneği, İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi, diyetisyen Dilara Koçak açıklıyor:

    “Kuvvetli bir öğünden 1 saat sonra acıkırsanız, bir şeyler yemek isterseniz önce kendinizi sorgulayın. Bir şeye mi sıkıldınız veya üzüldünüz, streste misiniz, yalnızlık mı çekiyorsunuz. Neden bunlardan biriyse, bu duygudan kurtulmaya çalışın ve yemek istediğiniz besinin örneğin goflet veya çikolatanın kalorisini düşünün.

    Birkaç dakikalık atıştırmanın sonucu alacağınız kalorinin sizi içinde bulunduğunuz ruh halinden kurtarmayacağını, aksine vücudunuzda kilo yapacağını da düşünün. Atıştırma hissini bastıramadınız mı, o zaman 1-2 bardak su için. Yine başarısız olduysanız duş alın. Bu yaptıklarınız fayda vermediyse sohbetinden hoşlandığınız bir arkadaşınızı teflonla arayıp konuşun. Ama yine başarılı olamadıysanız kalorisi düşük bir şey yiyin.

    Ancak gün içinde 2-3 saatte bir açlık şekeriniz düşüyor, bir şeyler yemek istiyorsanız dikkatli olmalısınız. Bu atıştırma duygusu bir hastalığın örneğin şeker hastalığı veya reaktif hipogliseminin habercisi olabilir.”
     



  2. Cevap: Atıştırmayı Bastırmanın Yolları

    Sık ve az yiyen biri olarak dikkatle okudum :f40:
     



  3. Cevap: Atıştırmayı Bastırmanın Yolları

    Ben de dikkatle okudum teşekkürler Destina :f40: