Aşık Gurbeti Kimdir, Aşık Gurbeti Hayatı

'Biyografi' forumunda anniccha tarafından 8 Ocak 2011 tarihinde açılan konu


  1. Yaz gününde nara düştüm
    Gülistanda hara düştüm
    Hal bilmeyen yara düştüm
    Ben, zamansız misafirim yalan dünyada

    Gurbetî bıktım aymazdan
    İnsanı insan saymazdan
    Kulun hakkıyla doymazdan
    Ben, zamansız misafirim yalan dünyada

    Asıl adı Bilal Çamlık olan Aşık Gurbetî, 6.9.1958'de İsmail ve Selver Çamlık'ın dördüncü çocukları olarak Sivas'ın Kangal ilçesine bağlı Soğukpınar(Mamaş) köyünde doğdu. İki yaşında iken Pozantı'ya(Adana), altı yaşında iken Ankara'ya geldi. Enstrüman ile ilk tanışması altı yaşında mandolinle oldu. 12 yaşında iken büyük ablasının satın aldığı cura sazla bağlama çalmaya başladı ve kendi kendine bağlama çalmayı öğrendi.

    İlk, orta, lise ve üniversite öğrenimini Ankara'da tamamladı. 1977 'de Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi'ne girdi. Üniversite öğrencisi iken, Alman Akademi Değişim Hizmeti bursuyla Trier Üniversitesi'nde derslere katıldı. Dillerin Ortaya Çıkışıyla İlgili Teoriler konulu lisans tezini hazırladı ve 1981 yılında Ankara Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden mezun oldu.

    Çeşitli üniversitelerde öğretim görevlisi olarak çalıştı. 1982 yılında yukarıda anılan kuruluşun bursuyla Bremen'de germanistler seminerine katıldı. 1983 yılında dilbilimi alanında (grafemik) yüksek lisans çalışmasını tamamladı . Vatani görevini 1986-87 yıllarında asteğmen olarak Ankara'da yerine getirdi.

    1987 yılında açılan Dışişleri Bakanlığı sınavını kazanarak anılan bakanlığa geçti. 1989 yılında Ataşe olarak Arnavutluk'un başkenti Tiran'a gitti. Sonra Almanya (Berlin), Beyaz Rusya(Minsk), yeniden Almanya'da(Nürnberg) Ataşelik görevlerini sürdürdü. Halen Tiran'daki Türk Büyükelçiliğinde ataşe olarak görev yapmaktadır. Almanca , Arnavutça ve orta düzeyde İngilizce ve Rusça bilen Bilal Çamlık evlidir ve Duygu(18) adında bir kız ve Dorukhan Barış(8) adında bir oğul sahibidir.

    SANATSAL ETKİNLİKLERİ: Amatörce yaptığı beste çalışmaları ilk kez 1990 yılında Tiran'da ürün verdi. Paris'te orkestra şefi olarak çalışan Genci Tuqiçi tarafından kısmen çoksesli olarak aranje edilen İNANMAM adlı yapıtı Arnavutluk Radyo Televizyon Kurumu Senfoni Orkestrası'nca icra edildi ve Arnavutluk'un ünlü sanatçısı İrma Libohova ile bu şarkıyı bağlaması eşliğinde yorumladı. Bu olay, yumuşama sürecine girmiş Arnavutluk rejiminin sanatsal ilk açılımı oldu. Zira Arnavutluk'un geleneksel kış festivalinde yıllarca hiç bir yabancı konuk yer almamıştı. Türk basınında da yer alan bu etkinlik, dünya basınına da yansımıştır. Arnavut gazetelerinde birçok röportajı ve şiiri yayımlandı. Halk müziği tabanlı birkaç ezgisi çok seslendirilerek operada kuartetlerce çalındı. Bazı ezgileri piyanoya uyarlandı. Piyanoya uyarlanan yapıtı Roma Operası'nda Arnavut Piyanist Egland Hasa tarafından yorumlandı. Bir eseri yaylı sazlar kuvarteti tarafından Danimarka'nın başkenti Kopenhag'da çalındı. 1992 ve 1993 bahar festivallerinde konuk besteci olarak yer aldı. Yunus'a Atfen adlı ezgisi, operaya uyarlandı , Prof. Hikmet Şimşek tarafından yönetilecek olan eser, Arnavutluk Opera sanatçılarının greve gitmeleri nedeniyle icra edilemedi. Hafif müzik dalındaki besteleri, Arnavutça sözlerle Arnavut medyasında halen yayınlanmaktadır.

    Üzerinde altı yıl çalıştığı Arnavutça-Türkçe Karşılaştırmalı Dilbilgisi kitabını 1996 yılında Ankara'da yayımladı.

    Beyaz Rusya'da Minsk Devlet Üniversitesi Yabancı Diller Fakültesi Türkçe Bölümü'nde bir yıl Türk Dili dersleri verdi ve öğrencileri ile birlikte, metodolojik olarak mevcutlardan oldukça farklı bir görünüm arz eden ve halen yayıma hazırlanan Rusça Dilbilgisi kitabını yazdı. Minsk Devlet Radyosunda bağlamayı tanıttı ve iki türkü seslendirdi.

    Nürnberg'de müzik çevresiyle yakın ilişkide bulundu . TEMA VAKFI için sözünü de kendi yazdığı TEMA MARŞI'nı besteledi ve Nürnbergli özverili 28 kişiden oluşan Türk ve yabancı müzisyenlerle TEMA VAKFI'na armağan ettiği TEMA MARŞI CD'sini çıkardı. Marş, Türk - Alman basını ve vatandaşlarca beğeniyle karşılandı ve ilk kez RTL-TV Bavyera kanalında bir söyleşi ile birlikte yayınlandı. Alman yerel basınında da olumlu tepki bulan TEMA MARŞI, vakfın marşı olarak halen Türkiye radyolarında ve TEMA etkinliklerinde kullanılmaktadır.

    Bilal Çamlık, Türk halk kültürünün tanınması-tanıtılması ve bir sonraki kuşaklara aktarılması katkısını, ömrünün yarısından çoğunu geçirdiği gurbetten dolayı ve aslında bu dünyanın bizatihi kendisinin GURBET olduğunu düşündüğünden, seçtiği GURBETî mahlasıyla sürdürmektedir.

    SANAT ANLAYIŞI: Serbest ölçülerle de şiir yazan GURBETî, Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı; her türlü insanın her türlü manevi inancına, bu inanç,topluma, devletin genel yapısına ve uzun vadede insanlığa zarar vermediği sürece saygı duyan; insanın davranış sınırını yasalar ve teamüllerle çizilmiş ve asgari rahatsız etmemek biçiminde algılayan; sevgide limit tanımayan, özde bütün varlıkların iyi olduğuna inanan, yanlış eğitim ve öğretimin insan genetiğine işleyerek toplumları dejenere ettiğini düşünen; iki sınırsız olgu olarak Tanrı'yı ve sevgiyi gören ve bunu yalnız insanda değil, aynı zamanda her nesnede, her varlıkta hisseden; sanatı, insanın mayasından sancılı ve duygusal bir doğum, doğuran kişiyi de sanatçı olarak adlandıran, doğayı ve insanı çelişkili uyum içinde gören ve yazdığı dizelerinde; sevgi, barış, içtenlik, hakta denge ve doğayı işleyen çağdaş bir halk ozanıdır. Sanat yaşamına yapıtlarından hiçbir maddi kazanç sağlamadan tevazu ölçülerinde devam etmektedir.