Antioksidan açısından zengin yiyecekler

'Sağlık Rehberi' forumunda EyLüL tarafından 11 Haziran 2011 tarihinde açılan konu


  1. Antioksidan açısından zengin yiyecekler
    Antioksidan açısından zengin Besinler

    • Beta-karoten: genellikle turuncu renkteki tatlı patates, havuç, bal kabağı ve mango gibi yiyeceklerde görülür. Ispanak, kale, brokkoli, turp, şalgam yaprakları da antioksidan açısından zengin sebzeler arasındadır.
    • Selenyum: tuna ve morina balığında bulunur.
    • Vitamin A: ıspanak ve kale gibi yapraklı yeşilliklerle havuç ve kavunda bulunur
    • Vitamin C: (askorbik asit)- portakal, greyfurt gibi turunçgillerde , yeşil ve kırmızı biber, kivi, brokoli ve çilekte bulunur.
    • Vitamin E: (alpha-takopherol) buğday tohumu, ayçiçeği çekirdeği, badem, ve pişmiş domateste ( salça, domates püresi gibi ürünlerde) bulunur.

    Doğal olarak bioaktif antioksidan açısından zengin olan yiyecekler
    • Polifenol: soya, yeşil çay, siyah çikolata, erik, yaban mersini, siyah ahududu, çilek, elma, kabuklu yemişler (fındık, pekan, şamfıstığı)
    • Glucosinalates: turpgiller familyasından suteresi, brokoli, kapak, karnabahar, Brüksel lahanası ve kıvırcık lahana
    • Resveratrol: üzüm, kızılcık, yaban mersini, ve yerfıstığı
    • Lutein: ıspanak, kale, kara lahana, brokoli, kivi ve yüksek derecede lutein barındıran kırmızı üzüm
    • Likopen: pişmiş domatesler (salça ve domates püresi gibi ürünler), karpuz ve kayısı