Amerikan diyeti (Üç günlük diyet)

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda YAREN tarafından 1 Mart 2009 tarihinde açılan konu


  1. Son dönelerde özellikle Amerika'da oldukça sık uygulanan ve haftada 4,5 kg verdirdiği iddia edilen bir diyet.. 3 günlük diyet.
    Bu diyette her gün 3 öğün yemek yiyorsunuz, hiçbir ilaç kullanmıyorsunuz, düzenli yemek yeme alışkanlığı kazanıyorsunuz, daha fazla sebze ve meyve yeme alışkanlığı kazanıyorsunuz ve en şaşırtıcısı da bir haftada 4-4,5 kilo vermenin ve belinizin incelmesinin verdiği heyecanı yaşıyorsunuz.

    Haftanın 3 günü bu diyeti uygulayıp diğer günler normal beslenmenize dönebiliyorsunuz.



    [​IMG]

    1. Gün

    Kahvaltı: 250 ml. Yağsız süt. 2 etimek. Çay veya kahve.
    Hafif öğün: 4 dilim yağsız füme et (60 gr.). 2 dilim kavun. 1 çay kaşığı zeytinyağı ve 2 çay kaşığı rendelenmiş peynirle tatlandırılan haşlanmış kuşkonmaz. Yarım sandviç ekmeği. (30gr.)
    Esas öğün: Ton balıklı makarna (40 gr. makarnayı haşlayın. 120 gr. ton balığı, 100 gr. haşlanmış bezelye, 1 kasık domates salçası, 2 çay kaşığı zeytinyağı ile hazırladığınız sosu makarnaya karıştırın.) Izgara sebze (patlıcan, biber, kabak). 1 küçük kase çilek.
    Arada: 1 küçük kase yağsız yoğurt (125 ml)

    2. Gün

    Kahvaltı: 1 küçük kase yağsız yoğurt. Çay veya kahve.
    Hafif öğün: Sebzeli omlet (l yumurta, 30 gr. peynir, 100 gr. haşlanmış ıspanakla hazırlanır). 1 çay kaşığı zeytinyağı ile tatlandırılmış salata. 1 kivi.
    Esas öğün: Pilav (1 çay kaşığı margarinle pişirdiğiniz pilavı haşlanmış sebze ile karıştırın). 2 dilim rosto. 1 çay kaşığı zeytinyağı ile tatlandırılmış haşlanmış fasulye. Şekersiz meyve salatası (1 küçük kase).
    Arada: 1 fincan yağsız süt. 1 dilim kek.

    3. Gün

    Kahvaltı: 1 fincan yağsız süt. 1/2 sandviç ekmeği. 2 tatlı kaşığı marmelat. Çay veya kahve.
    Hafif öğün: 2 dilim peynir, 2 dilim füme et ile hazırlanmış tost. 1 çay kaşığı zeytinyağı ile tatlandırılmış patlıcan salatası. 1 bardak portakal suyu.
    Esas öğün: 60 gr. ekmek (ekmek dilimlerini kızarttıktan sonra üzerlerine 2 çay kaşığı zeytinyağı gezdirin). 2 küçük tavuk kanadı (ızgara). Limonlu havuç salatası. 1/2 muz veya 1 küçük şeftali.
    Arada: 1 küçük kase yağsız yoğurt.

    Mönüyü değiştirebilirsiniz


    - Makarna, pilav ve hububatlar eş değerdedir. Biri yerine bir diğerini yiyebilirsiniz.
    - Et dana, tavuk veya hindi eti olabilir. Yeter ki yağsız olsun.
    - Füme etler arasında yağsız olanları seçebilirsiniz.
    - Et yerine balık yiyebilirsiniz. Ama yağlı balıklardan uzak durmaya çalışın.
    - Patates sebze değildir; patatesi ekmek yerine yiyebilirsiniz.
    - Çiğ ve pişmiş sebzeleri dilediğiniz kadar yiyebilirsiniz. Karnınız çok açsa mönüde öngörülen salata porsiyonunu artırabilirsiniz.

    Ana kural

    1. Ölçüleri asla göz kararı yapmayın. Zeytinyağı, şeker ve peynir ölçülerindeki en ufak bir sapma günün kalori hesabını alt üst eder.
    2. Yemekleri tatlandırmak için bir çay kaşığı sirke, limon, hardal, soya sosu ve ketçap kullanabilirsiniz. Fesleğen, maydanoz, nane gibi otlar da şişmanlatmadan tat verir.
    3. Asla ayakta veya hareket halindeyken yemek yemeyin. Sofrayı kurup, rahatça oturup ve acele etmeden yemeklerinizi bitirin.
    4. Aniden canınız yemek mi çekti? Hemen tuzağa düşmeyin. Önce gerçekten karnınızın acıkıp acıkmadığını kendinize sorun. Eğer yeme isteğinin stresten, sinirden kaynaklandığını fark ederseniz gevşemeye çalışın. Sevdiğiniz birine telefon edin, yürüyüşe çıkın, ya da iş yerindeyseniz bir arkadaşınızla sohbet edin.
     



  2. Cevap: Amerikan diyeti (Üç günlük diyet)

    Sanırım şu an diyete pek ihtiyacım yok. Umarım ilerde de olmaz.:f106:
    Ama diyete ihtiyacı olanlar bu diyeti deneyebilirler. Gerçekten de haftada 4 - 4,5 kilo verdiriyorsa süper bir diyettir.:f20: Teşekkürler Yaren Ablacım.:f40:
     



  3. Cevap: Amerikan diyeti (Üç günlük diyet)

    Şuan için ihtiyacım yok ve diyet yapacak kadar iradeli de değilim malesef :( ben illaki doyasıya hatta bıkasıya yemeliyim :f106: