Ambulans Şöförü Olmak İçin Gereken Evraklar

'Sağlık bilgisi' forumunda Bella tarafından 6 Nisan 2012 tarihinde açılan konu


  1. Ambulans Şöförü İçin Gereken Evraklar,



    Ambulans şoförü; 'Kullanacağı araca uygun sürücü belgesine sahip, temel ilkyardım eğitimi sertifikası almış personel' olarak tanımlanıyor. Ancak bu tanımlama muğlâk olduğu için pratikte sıkıntı yaşanıyor.

    Ambulans şoförü kavramı birçok ülkede yok, ancak bazı ülkelerde standart olarak uygulanıyor. Hollanda ve Fransa ambulans şoförü çalıştıran ülkelere örnektir.

    Şoförden özellikle kenti iyi tanıması bekleniyor, taksi şoförlüğü tecrübesi yararlı oluyor. Eğitim olarak da genellikle 40 saatlik ileri ilkyardım eğitimi uygulanıyor. Bu, ABD'de 'first responder' denilen ve itfaiyeci, polis gibi mesleklere verilen standartta oluyor.

    Ambulansı daha çok eğitim almış bu kişiler kullanıyor. Sonra isterse çalışarak veya çalışmadan doğrudan 2. ve 3. kademe eğitimlere devam ediyor. Böylece ambulanstaki pozisyonu yükseliyor, acil tıbbi girişimleri daha fazla üstleniyor. Ancak bu şekilde daha fazla eğitim almış kişiler de ambulansı sürebiliyor. Yani polis veya itfaiyede olduğu gibi ambulans personeli, ambulansta eğitimiyle orantılı olarak her işi yapabiliyor.

    Türkiye'de ise ambulansta şoför bulundurma zorunluluğu kaldırıldı. İsteyen özel ve kamu ambulansları şoför çalıştırabilir. Bu şoför, Sağlık Bakanlığı onaylı temel ilkyardım eğitiminde başarılı olmak zorundadır.

    Ancak isteyen özel ve kamu kurumu, meslek lisesi veya meslek yüksekokulu mezunu ambulans personelinden de ambulansı kullanmasını isteyebilir. Çünkü yönetmelik buna uyumludur.

    Ambulans kazaları veya hastanın sedyeden düşürülmesi gibi olayların sık yaşandığını belirten uzmanlar, şoför adaylarının belirli bir eğitimden geçirilmesiyle bu tür olumsuzlukların engellenebileceğini söylüyor.

    Ambulanslar ve Acil Sağlık Araçları ile Ambulans Hizmetleri Yönetmeliği; sadece 2 günlük bir kursla alınan temel ilkyardım eğitimi sertifikası ve uygun sürücü belgesine sahip olan herkesin ambulans şoförlüğü yapabilmesini öngörüyor.

    Ambulanslarda görev yapan ilk yardım ekibinin ayrılmaz bir üyesi olan şoförlerin, ileri sürüş tekniklerini içeren bir eğitime tabi tutulması, ambulans kazalarının daha az görülmesini; özellikle hasta taşıma tekniklerini içeren daha detaylı bir ilk yardım eğitimi alması ise hastanın sedyeden düşürülmesi gibi istenmeyen olayları azaltacaktır.

    Üç kişiden oluşan ambulans ekibinde zaman zaman şoförlerin de hastaya müdahale etmek zorunda kaldığı görülmektedir. Bu durum, 2 günlük temel ilkyardım eğitimi yerine daha ileri seviyede bir ilk yardım eğitimi almaları gerektiğinin göstergesidir.

    Tüm dünya ambulans şoförü olarak, acil tıp teknisyeni veya paramedikleri çalıştırırken, ülkemizin de aynı şekilde uygulamaya geçmesi gerekir. Bazı uzmanlar ise Türkiye'nin ambulans hizmetlerinde, hem ambulans kalitesi hem de personel eğitimi yönünden Avrupa ülkelerine kıyasla iyi bir düzeyde olduğu görüşündeler.

    Zor hava ve yol koşullarında kazalar olur ve her kazaya ambulans gider. Dolayısıyla ambulansın kaza yapması mümkündür ve başka ülkelerde de bu sorun vardır. Bu nedenle ambulanslar, kaza yapsa da personel ve hastanın mümkün olabildiğince korunması için güvenlik standartları geliştirilmektedir. Ülkemizde de modern güvenlik standartları kullanılıyor ve ambulans kazaları diğer ülkelere oranla çok fazla değil.

    Sağlık Bakanlığı, hem kamu hem de özel ambulans personeli için hizmet içi eğitimleri zorunlu tutmuştur. Burada hem sedyeden hasta düşürmeyi önleyen tıbbi eğitimler hem de kazaları azaltmayı hedefleyen güvenli sürüş eğitimleri söz konusudur. Bu eğitimler, ülke genelinde yaygın olarak uygulanıyor. Bu eğitimler sayesinde de olumsuz olaylar önemli ölçüde azalmıştır.

    Sonuç olarak ülkemizde ambulans hizmetleri, hem kalite hem de personel eğitimi yönünden Avrupa ülkelerine kıyasla oldukça iyi düzeye gelmiştir ve hızla gelişmeye devam etmektedir.

    Ülkemizde önce yasal açığın kapatılması gerekmektedir. Teknik eleman tanımlaması için Yükseköğretim Kurulu'nun bazı çalışmalar yaptığı ve artık üniversitelerin de bu konuya daha fazla ilgi gösterdiği görülmektedir. YÖK ülkemizdeki en büyük açığın, teknik eleman olduğunu sürekli dile getirmektedir.

    Meslek yüksek okulları bu konuda çok büyük önem taşıyor. Hızlı saha çalışmasına yönelik bilginin beceri ile birleştiği donanımlı gençler Türkiye’nin geleceğidir.

    Teknik eleman olabilmek için 2 yıllık eğitim alan öğrencilerimiz, eğitime devam edip 4 yıllık fakülte mezunu olma hakkına da sahiptirler. O zaman bizlerin yapması gereken, gençlerimizi atıl ve işsiz beklemeye terk etmek yerine donanımlı bir Türkiye için hazırlamaktır.

    Çünkü eğitim olmadan, akıllı çağ olarak tanımlanan günümüzde, ehil olmak ve iş yapmak imkânsızdır. Devletin de bu okullardan mezun olan gençlerin istihdamı için tedbir alması gerekir.

    Eğitimsiz ve düşük ücretli ara eleman yerine, iş tanımı yapılmış teknik eleman çalıştırılmasının, işsizlikle mücadele açısından da anlamı olduğu görülmelidir.
     



  2. Cevap: Ambulans Şöförü Olmak İçin Gereken Evraklar

    aynı zamanda evrak olarak ileri sürüş teknikleri belgeside gerekli skidcar eğitimi aldım ben çok eğiticiydi.
    takla atma sebeplerinden tutunda, hızlı giderken yapılacak panik fren ve savrulmalar çok iyiydi.
     



  3. Cevap: Ambulans Şöförü Olmak İçin Gereken Evraklar

    ben ticaret meslek lisesi mezunuyum bende ambulans şoförlüğüne aday olmak istiyorum illaki att okumam mı gerekiyor olmam için yoksa başka çözüm yolları var mı yani en basit yöntem nedir yoksa üniversite okumak zorundamıyım
     



  4. tek ıstegım ambulans soforu olmak hayalimdekı tek ıs ama olacağım başaracağım kendıme guvenıyorum