Alpha Protocol

'Oyun Bölümü' forumunda ßyFeaR tarafından 16 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]
    Alpha Protocol

    James Bond, Jack Bauer ve Jason Bourne Üçü de gizli ajan, üçü de tehlikeli işler peşinde, üçü de başarılı. Tüm gizli ajanların isim ve soy isimleri J ve B ile mi başlıyor diye merak edebilirsiniz, ama bu üçlüye rakip yeni bir ajan daha geliyor. Daha önce Star Wars: Knights of the Old Republic ve Neverwinter Nights gibi oyunlardan tanıdığımız Obsidian Entertainment'in yapımcı koltuğunda yer aldığı Alpha Protocol, TPS bakış açısına sahip, RPG unsurlarıyla süslenmiş bir aksiyon oyunu.



    Yapımda Michael Thornton isminde bir CIA ajanını yönetmekle yükümlüyüz. Kimi zaman çok uzun, kimi zaman ise halledilmesi kısa olacak görevlerde yer aldığımız süre boyunca, asla tek bir seçeneğe bağlı olmayacağız. Dolaysıyla çizgisel bir oynanışın yer almadığını söyleyebiliriz. Hikaye, Amerika'ya ait bir uçağın, yüksek teknoloji ürünü bir silahla vurulmasının ardından başlıyor.

    Alpha Protocol, görevler esnasında size birkaç farklı seçenek sunan ve istediğinize göre hareket etmenize imkan tanıyan bir yapım. New York, Taipei, Roma, Moskova ve Suudi Arabistan gibi dünyanın farklı noktalarında yer alacağımız macerada belirleyeceğimiz yollar haricinde yaptığımız diyalog seçenekleri de önemli. Oyunda Neverwinter Nights'ta yer alan diyalog ağacının bir benzeri yer alıyor. Bahsettiğim farklı yönler, sadece yol olarak değil, hikaye akışı olarak da karşımıza çıkacak. Etkileşime gireceğimiz karakterlere karşı nasıl bir tavır sergilersek, buna endeksli olarak hikayenin ilerleyişinde de değişiklikler meydana gelecek (Double Agent'taki tercih sistemi gibi olabilir).

    Karakterimizden biraz bahsedecek olursak Michael, özellikleri geliştirilebilir biri. Sadece görüntüsünü değiştiremiyor olacağız, geri kalan öne çıkan çoğu özellik geliştirilebilir olacak. Bu konuda oyuncular, karakteri üzerinde istediği geliştirmeyi yapabilecek, bir nevi onu bazı yönler bakımından uzmanlaştırabilecek. Gizlenmek, dövüşmek, silah kullanımı, elektronik, tuzak kurma, etkili konuşabilmek gibi özellikler bunlardan bazıları. Örneğin dövüştükçe yeni hareket ve manevralar öğrenirken, silah kullandıkça hasar verebileceğimiz en etkili noktaları git gide daha iyi kavrayabileceğiz.

    Gelelim kullanabileceğimiz silahların özelliklerine. Otomatik tüfeklerden, suikast silahlarına kadar geniş bir envantere sahibiz, fakat kullandığımız silahlar hep aynı özelliklerde kalacak diye bir kaide yok.

    "Obsidian tarafından yapılan Alpha Protocol, birçok oyunda kullanılan Unreal 3 grafik motoruyla geliştiriliyor"
    Yapımcılar tarafından, Gerçekçilik, Alpha Protocol için önemlidir deniyor. Gelişmiş silahlar, bunlara eklenebilir yeni özellikler, araç-gereçler ve dahası karakterimizi doğa üstü güçlere sahip bir insan haline getirmiyor. Teknolojik imkanları en iyi şekilde değerlendirmek ve buna uygun şekilde elde edilecek tecrübeler doğrultusunda başarılı olabilmek diyebiliriz. Çünkü Michael Thornton, oyunun başında tecrübesiz bir ajan ve oyuncular, yapımda görev yaptıkça Michael'a tecrübe kazandıracak.

    Alpha Protocol, görsel güç olarak Unreal Engine 3 kullanıyor. Yapımcılar özellikle bu motoru, çok güçlü olduğu için tercih etmişler. Oyunun hazırlandığı üç farklı platform PC, PS3 ve X360'da sorunsuz çalışabiliyor. Şu an bölüm tasarımları tamamlanan yapım için çalışmalar sürüyor ve 2009’un ilk çeyreğinde raflarda olması bekleniyor.