Afşar Timuçin Kimdir

'Biyografi' forumunda Wish tarafından 31 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu


  1. Afşar Timuçin Biyografisi
    Afşar Timuçin Hayatı
    Afşar Timuçin Hakkında Bilgi


    Afşar Timuçin


    [​IMG]

    1939'da Manisa’nın Akhisar ilçesinde dünyaya geldi. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde öğrenim görürken 1967'de Kanada’ya gitti. Montreal üniversitesinin felsefe bölümünden mezun oldu. Yurda dönüşünde Erzurum Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Fransızca okutmanlığına başladı. Aynı üniversite de doktorasını verdi. 1992’de profesörlüğe yükseldi. İstanbul’da Kavram Yayınları'nın ve üç aylık Felsefe Dergisinin (ilk sayı Ekim-Aralık 1977) sahip ve yönetmenliğini yaptı. Mimar Sinan Üniversitesi İstanbul Devlet Konservatuvarı'nda öğretim üyesi. Yazı alanında adını 1956'da Vatan gazetesinde yayınlanan "Heykel" adlı öyküsüyle duyurdu. Şiirleri ve yazıları Yelken, Ataç, Papirüs, Yeni Edebiyat, Varlık, Soyut, Yeni Ufuklar, Milliyet Sanat, Yazko Edebiyat gibi dergilerde yayınlandı. Toplumcu dünya görüşüne bağlı, öz ve biçim bakımından bütünleşmiş bir şiir anlayışı geliştirmeye çalıştı. "Tahir ile Zühre", "Leyla ile Mecnun", "Ferhat ile Şirin", "Arzu ile Kamber", "Güllü ile Hamza" isimli halk öykülerini destan biçiminde yeniden yazarak 1969'da "Destanlar" ismiyle kitaplaştırdı. Felsefeyle ilgili kitaplarının yanısıra öykü ve deneme kitapları da yayınladı.


    ESERLERİ

    ŞİİR:
    Çöl (1968)
    Destanlar (1969)
    Böyle Söylenmeli Bizim Türkümüz (1974)
    Savaşçı Türküleri (1980)
    Ey Benim Güzel Sevdalım (1984)
    Bu Sevda Böyle Gider (1992)
    Akşam Türküleri (1996)

    ANTOLOJİ:


    Wietnam Şiiri (A. Kadir ile birlikte, 1984)
    Filistin Şiiri (1974-1983)
    Portekiz Sömürgeleri Şiiri (1975)

    ROMAN:


    Yarına Başlamak (1975, 1977)
    Gece Gelen Eski Dost (1980, 1983)
    Kıyılar Durunca (1983)

    ÖYKÜ:

    Denizli Pencere (1981)
    Neden Bazı Akşamlar (1985)

    FELSEFE-ARAŞTIRMA:


    Aristoteles Felsefesi (1976)
    Descartes Felsefesine Giriş (1980)
    Niçin Yapısalcılık Değil (1984)
    Gerçekçi Düşüncenin Kaynakları (1984)
    Gerçekçi Düşüncenin Gelişimi (1986)
    Estetik (1987)