Afet Eğitimi Hazırlık Günü Kutlama Programı

Konusu 'Sosyal Konular' forumundadır ve Sezen tarafından 14 Nisan 2011 başlatılmıştır.

  1. Sezen Üye


    Afet Eğitimi Hazırlık Günü Kutlama Programı,


    • Eğitim, uygarlıkların vazgeçilmez gereksinimidir.
    Eğitimin amacı, insan ve toplum yaşamını kolaylaştırmak, güzelleştirmek, zenginleştirmek, iyileştirmek, kişiyi ve toplumu mutlu kılmaktır. Eğitim
    bilgi, akıl, zekâ, kültür, zevk, etik gibi değerlere
    dayanan ve kişinin doğuşundan başlayıp hayatının sonuna kadar devam eden bir süreçtir.
    • Eğitimde atılan her bir adım, toplumun duyarlılık
    bilincini, yaratıcılığını, akılcı düşünme gücünü,
    doğal yeteneklerini ve becerilerini geliştirmek
    için gereken gücü artırmaktadır.
    Depremin yol açacağı zararları azaltmak için;

    • Üretim kalitesinde yüksek bir standart sağlamak,
    denetim mekanizmalarını etkili işletmek gerekir.
    Dolayısıyla devlete, yerel yönetimlere, meslek
    odalarına, sivil toplum kuruluşlarına, mimar,
    mühendislere ve medyaya çok büyük sorumluluk düşmektedir.
    • Yukarıda sayılan bütün unsurları denetleyecek,
    standartları yüksek tutmaya zorlayacak olanlar; bilgili, bilinçli ve sorumlu bireyler olmalıdır.
    Yurttaşlar sadece tüketici değildir. Deprem kayıplarından bireyler de doğrudan doğruya sorumludur.
    Sonuç olarak,

    • Depremden korunmanın ilk ve tek yolu, bilgili,
    bilinçli, sorumlu yurttaşlar yetiştirmektir. Bütün
    bunların başarılabilmesi için de afet eğitimine
    okul öncesinden başlanmalıdır.
    • Çağdaş eğitimin gereği olan düşünme, araştırma,
    irdeleme ve tartışma yeteneklerini geliştirmek
    için eğitim programlarında yeniden düzenleme
    yapılması zorunludur.
    • Geçmişte yaşanan can ve mal kayıplarına yol
    açan büyük depremlerden ders alınarak öncelikle
    deprem olmadan yapılması gereken çalışmaların
    tamamlanması halinde deprem zararlarının en
    aza indirilmesi büyük ölçüde eğitim çalışmalarına verilecek ağırlıkla mümkün olacaktır.

    Birey ve toplumun deprem konusunda eğitilip
    bilinçlendirilmesi öncelikle örgün eğitim sistemi
    tarafından gerçekleştirilmeli, aynı zamanda yaygın
    eğitim yoluyla örgün eğitim dışında kalan geniş
    halk kitlesinin eğitimine önem verilmelidir.

    Bilinmelidir ki;

    İnsanlarımız deprem sırasında kendilerine öğretilenlerin tümünü özümsese bile yıkılan bir binadan kurtulma şansları çok düşüktür. Bu nedenle
    Türkiye’deki tüm binaların sağlamlık envanterleri
    çıkarılarak deprem sırasında yıkılması olası binaların nasıl güçlendirileceği konusunda toplumun
    bilgilendirilmesi gerekir.

    Ülkemizde,

    • Gerek kent merkezleri, gerekse kırsal alanlarda
    bulunan ve kültürel mirasımızı oluşturan tescilli
    veya tescilsiz sivil mimarlık örneklerinin, anıtsal
    ve antik yapıların, arkeolojik alanların, özgün
    kentsel dokuların korunması ve gelecek nesillere
    aktarılması, kültürel mirasımızın sürdürülebilirliğinin ve yaşanılabilirliğinin sağlanması adına önem
    taşımaktadır
    • Deprem sonrası hasar tespiti, önlem ve uygulamalara yönelik yapılan işlemlerin, deprem öncesinde mevcut yapı stokunun envanter çalışmaları
    sırasında ele alınarak, güçlendirme gerektiren
    yapılar için; sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, yıkılacak durumundaki yapılar için, yeniden
    inşa etme önerilerinin getirilerek yapısal dayanımın artırılması ve kullanıcıların eğitilerek bilinçlendirilmesi ve bu konuda uzman mühendislerin
    yetiştirilmesi, çok çeşitli uygarlıklara ev sahipliği
    yapmış olan ülkemizdeki zengin kültürel mirasın
    korunarak yaşatılmasına katkı sağlayacaktır.
    Deprem Konusunda,

    1. Çok disiplinli araştırmaların kurumsallaştırılması
    için yöntemler geliştirilmeli, ulusal araştırma
    programı çerçevesinde iki yılda bir ulusal sempozyum yapılmalı, genç araştırmacılara burslar,
    başarılı araştırmalar için ödül programları geliştirilmelidir.
    2. Kamu yöneticileri için afet yönetimi konusunda,
    risk belirleme, zarar azaltma, müdahale ve iyileştirme gibi konuları kapsayan bir eğitim programı
    gereklidir. Kamu kuruluşlarının gereken önlemleri
    alması ve tüm personelin eğitimli olması açık bir
    sorumluluktur. Bu programda afet yönetiminde
    halk katılımının önemi ve gerekliliğine yer verilmelidir
    3. Üniversitelerimizde jeoloji, jeofizik, inşaat mühendisliği, mimarlık, kent planlaması v.b. meslek
    öğretimi yürüten bölümlerde günümüzde uygulanan öğretim programlarında deprem konularına yeterli önemin verilmesi gerekmektedir.

    DEPREM VE MEDYA

    Medya toplumun deprem konusunda bilinçlendirilmesinde, depremin yol açtığı kayıp ve zararlarda
    da kendini sorumlu hissetmelidir.

    • Resmi kurumlar ve medya arasında daha önceden kurulmuş sıkı koordinasyonla, doğru ve
    güvenilir bilgi akışı sağlanarak, yanlış ve abartılı
    bilgi akışı önlenmeli, böylece toplumun aldığı bilginin doğruluğuna güveni sağlanmalıdır
    • Deprem konusunda, eğitsel, psikolojik ve bilimsel olarak konunun uzmanlarınca hazırlanmış
    materyalin, topluma aktarılmasında yayın organlarının kullanılması ve bunun gelişigüzel değil, bir
    plan dahilinde ve süreklilik arz edecek şekilde
    yapılması gerekmektedir.
    • Bilgiye en hızlı ulaşacak ve medyaya sürekli
    olarak ilk elden bilgi aktaracak yetkili bir birim
    oluşturulmalıdır. Bu birim yetkin ve tarafsız kişilerden oluşmalıdır.

    ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİM

    Doğal afetlerin etkisini azaltmak, kayıpları en aza
    indirmek toplumun her ferdinin ve her kesimin
    bilinçli ve etkin katılımı ile olacaktır. Deprem konusunda halkın bilinçlendirilmesi, eğitimin tüm öğelerinin seferber edilmesiyle mümkündür.

    Afet Eğitimi;

    • Örgün Eğitim Sistemi
    • Yaygın Eğitim Sistemi
    • Hizmet İçi Eğitim
    • Meslek İçi Eğitim
    • Halk Eğitimi
    Örgün Eğitim Sistemi İçinde Afet Eğitimi

    • Okul Öncesi Afet Eğitimi
    • İlk Öğretim
    • Orta Öğretim
    Yaygın Eğitim Sistemi İçinde Afet Eğitimi

    Halk eğitiminin nasıl ve nerede yapılacağı, hangi
    metot ve yolla kimin tarafından verileceği, ilgili
    kurum ve kuruluşlarca kararlaştırılıp plan ve programlar hazırlanmalıdır. Bu kuruluşlar;

    • Milli Eğitim Bakanlığı,
    • Görsel ve yazılı kitle iletişim kuruluşları,
    • Sivil toplum örgütleridir.
    Kalfalık, Ustalık ve Taşeronluk Temiz Belgesi

    • İşverenlerce yaptırılan iş tarif edilerek yapılan
    anlaşmalara uygun olarak işin fen ve sanat kurallarına, ahlaki değerlere uygun olarak tamamlandığı ve çalışmalar sırasında verilen işi zamanında
    tamamlandığını belirten belgedir.
     

Sayfayı Paylaş